همه چیز ازهمه جا

عکس و مطالب خوندنی ودیدنی

همه چیز ازهمه جا

عکس و مطالب خوندنی ودیدنی

ویدیوی جعلی ربودن یک کودک توسط عقاب، بیش از۱۰ میلیون نفر را فریب

سایت ''یوتیوب'' از هر ویدویی که بازدید کنندگانش را سرگرم کند، استقبال می کند؛ همچون کاغذی سفید که می توان هر چیزی بر روی آن نوشت.

شنبه گذشته سایت یوتیوب میلیون ها بازدید کننده خود را با رکوردی جدید شگفت زده کرد. یک فیلم ویدیویی عقابی را نشان می دهد که پس از چند ثانیه پرواز، ناگهان به سمت کودکی که در کنار پدرش در پارکی در مونتریال ایستاده، یورش برده و او را همچون ساندویچی بر می دارد.

تا صبح روز پنجشنبه، بیش از ۱۰ میلیون نفر ویدیو را دیده بودند. هر لحظه هم بر شمار بازدید کنندگان افزوده می شود. بسیاری این ویدیو را در حساب های کاربری خود در یوتیوب منتشر کردند که تمام این نسخه ها، بازدید کنندگان بسیاری به خود جذب کردند. اما کسی که در این ویدیو تامل کند می تواند دریابد که سازنده آن، در ابتدای مسیر جعل کردن به سر می برد

یکی از دوستان خبرنگار که از سالها پیش ساکن مونتریال است گفت که بیشتر از یک هفته است که هوا ابری است و برف می بارد. این سخن را ایستگاه های هوا شناسی نیز تایید کرده و تاکید می کنند که در روزهای گذشته، خورشید از پشت ابرها در نیامده است.

اما در ویدیو می بینم که آسمان آبی و خورشید تابان است. به طور حتم که این فیلم در تابستان گرفته شده است. همچنین نمی بینیم که کودک هیچ حرکتی از خود نشان دهد. بلکه هنگامی که عقاب او را رها کرد، همچون عروسکی پلاستیکی بر روی زمین می افتد. فیلمبردار هم برای کمک، به سوی پدر و کودکش نمی شتابد.

آپلود کننده ویدیو به زبان انگلیسی و فرانسوی نوشته است که این فیلم در مونتریال گرفته شده و عقاب حمله کننده، عقاب طلایی است. ای نوع عقاب یکی از خطرناکترین پرنده های وحشی است که طول آن به ۸۵ سانتیمتر می رسد. اگر بالهای خود را باز کند فاصله سر دو بالش به یک متر و ربع می رسد.

اگر به روزنامه ها و سایت های خبری کانادایی مراجه کنیم، می یابیم که مرکز پژهش های NDA که آکادمی آموزش ساخت فیلم های ویدیویی و مونتاژ است، اعلام کرده که احتمالا این ویدیو کار برخی از دانشجویان باشد که از تصاویر سه بعدی برای بازسازی صحنه استفاده کرده اند و در آن عروسکی شبیه یک کودک و عروسکی به شکل عقاب به کار برده اند.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد