همه چیز ازهمه جا

عکس و مطالب خوندنی ودیدنی

همه چیز ازهمه جا

عکس و مطالب خوندنی ودیدنی

نخستین جرم آسمانی به تسخیر انسان درمی‌آید؟/ طرح ناسا برای تبدیل

40-135.jpg

ناسا در حال برنامه‌ریزی برای بدام انداختن یک سیارک بزرگ 500 تنی و تبدیل آن به ایستگاه فضایی برای فضانوردان در مسیر سفر به مریخ است.

 ایده اکتشاف منابع طبیعی سیارک ها به یک قرن قبل باز می گردد، اما فناوری های مورد نیاز برای انجام این طرح به تازگی ابداع شده اند.

در صورت اجرایی شدن این طرح، برای نخستین بار یک جرم آسمانی به تسخیر انسان در آمده و تغییر مکان پیدا می کند.

گزارشی از نحوه عملی شدن شکار و تغییر مکان سیارک توسط ناسا و محققان موسسه فناوری کالیفرنیا تهیه شده است. کپسول شکارچی سیارک توسط موشک اطلس V‌ به فضا پرتاب شده و سیارک را بین زمین و ماه هدایت می کند؛ یک کیسه به قطر 15 متر بدور سیارک کشیده می شود و با استفاده از نیروی محرکه 300 کیلوگرمی، سیارک مهار می شود.

در این حالت فضانوردان یک پایگاه فضایی خواهند داشت که از آن برای سفر به عمق فضا و مقاصد دور دست از جمله سیاره مریخ استفاده خواهند کرد.

دفتر علوم و فناوری کاخ سفید بودجه 2.5 میلیارد دلاری را برای انجام این پروژه در نظر گرفته است و به نظر می رسد که با تأیید طرح و توسعه فناوری های مورد نیاز، این برنامه تا یک دهه آینده اجرایی شود.

از دیگر اهداف این طرح، استفاده از منابع غنی مواد معدنی سیارک ها عنوان شده است؛ برخی از این سیارک ها دارای منابع غنی آهن هستند که می تواند برای ساخت ایستگاه های فضایی جدید مورد استفاده قرار بگیرد.

برخی دیگر از سیارک ها نیز دارای منابع آب هستند که با شکسته شدن به هیدروژن و اکسیژن می تواند برای تولید سوخت استفاده شود.

پروژه Osiris-Rex شامل پرتاب یک فضاپیما بسمت سیارک 1999RQ36‌ در سال 2016 میلادی و جمع آوری و بازگرداندن نمونه سنگ آن به زمین است.

این سیارک در ابعاد چهار زمین فوتبال، در دسترس ترین سیارک غنی از مواد ارگانیک از اوایل ایجاد منظومه شمسی محسوب می شود و محققان امیدوارند که این پروژه بتواند به درک بهتر ساختار سیارک ها و منشأ حیات در زمین منجر شود.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد