همه چیز ازهمه جا

عکس و مطالب خوندنی ودیدنی

همه چیز ازهمه جا

عکس و مطالب خوندنی ودیدنی

نامزدهای اولیه اسکار خارجی

اسکرین دیلی: فهرست 9 فیلم از میان 71 اثر معرفی‌شده به جایزه اسکار بهترین فیلم خارجی اعلام شد که با شگفتی فراوان همراه بود. در بین نامزدهای اولیه خبری از فیلم «باربارا» ساخته «کریستین پتزولد» که خرس نقره‌ای جشنواره برلین را برای بهترین کارگردانی گرفته بود و همچنین فیلم «پیه‌تا» از کره‌جنوبی ساخته «کیم کی‌دوک» که در جشنواره ونیز موفق به کسب شیر طلا شد، دیگر حذف‌شده این بخش است.

در فهرست نامزدهای اولیه جایزه اسکار فیلم خارجی «عشق» از اتریش ساخته «میشائیل هانکه» می‌تواند جزو شانس‌های بالای این فهرست باشد و می‌توان امید زیادی به آن داشت.

این فیلم اکران اروپایی آن آغاز شده و از این هفته نیز در آمریکا اکران می‌شود. «رسوایی سلطنتی» ساخته «نیکولای آرسل» از دانمارک، «آن‌سوی تپه‌ها» ساخته «کریستین مونگیو» از رومانی (برنده‌ بهترین فیلمنامه از جشنواره‌ کن)، فیلم «نه» به نمایندگی از پرو ساخته «پابلو لارین» (برنده‌ جایزه هنر سینما از جشنواره کن)، «دست‌نیافتنی‌ها» ساخته مشترک «الیور ناکاچ» و «اریک تالوانو»، «خواهر» ساخته «ارسو لامیز» از سوییس (برنده‌ خرس نقره‌ای جشنواره برلین)، «جنگ جادوگران» ساخته «کیم نگوین» از کانادا (برنده خرس نقره‌ای جشنواره برلین)، «عمیق» ساخته «بالتازار کورمکار» از ایسلند و همچنین «کان تیکی» از نروژ به کارگردانی «یواخیم رونینگ» دیگر فیلم‌های فهرست اولیه نامزدهای اسکار هستند. دیدن این آثار از 17 دسامبر آغاز شده است و کمیته‌های ویژه دعوت شده از نیویورک و لس‌آنجلس در روزهای چهارم تا ششم ژانویه پنج نامزد نهایی را از میان این 9 فیلم منتخب اعلام خواهند کرد. برنده نهایی نیز طی مراسم اهدای جوایز اسکار در 24 فوریه 2013 معرفی خواهد شد.
نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد