همه چیز ازهمه جا

عکس و مطالب خوندنی ودیدنی

همه چیز ازهمه جا

عکس و مطالب خوندنی ودیدنی

چهره جدید دختر 21 ساله پس از کنده شدن بینی + تصاویر

عایشه دختر افغانی است که برای فرار از ازدواج اجباری به طرز وحشیانه ای توسط شوهرش شکنجه شده بود. حاصل این شکنجه ها یک بینی و یک گوش بریده شده بود.

به گزارش سی ان ان، وقتی 12 سال داشت پدرش او را برای پرداخت بدهی اش به ازدواج با یکی از اعضای طالبان مجبور کرد. پس از ازدواج بسیار مورد آزار و اذیت قرار گرفت و حتی مجبور بود شب ها با حیوانات در اصطبل بخوابد. پس از اینکه دیگر نمی توانست این رفتار را تحمل کند تصمیم به فرار گرفت ولی شوهرش متوجه شد و بینی و گوش او را قطع کرد.

 

 

 

او دو سال پیش (سال 2010) به آمریکا نقل مکان کرد. در ابتدا به او یک بینی پلاستیکی داده شد و جراحی پلاستیک به دلیل اینکه او از نظر عاطفی قادر به مقابله با عمل جراحی دردناک و طولانی مدت نبود به تاخیر افتاد.

 

 

پس از گذشت 6 ماه از عمل جراحی او در بیمارستان بتسدا در مریلند، در بخشی از دوره درمان او پیشانی اش باد کرد و رنگ آن تیره شد و بینی اش دچار افتادگی شد.

 

 

همین امر باعث شده بود که عایشه دیگر به مدرسه نرود و تولد خود را جشن نگیرد و حتی از ترس، خودش را در آینه نگاه نکند.

 

 

پزشکان مایعی از سیلیکون را زیر پوست پیشانی اش تزریق کرده اند تا پوست او گسترش یابد و از بافت اضافی برای بینی جدید عایشه استفاده کنند.

آنها همچنین از بافت ساعد او گرفته اند تا به بخش های داخلی بینی اش پیوند بزنند.

اکنون دوره درمان او به نیمه ی راه رسیده است. او به سی ان ان گفت: من اهمیتی نمی دهم، هر کسی مشکلی دارد. در ابتدا از نگاه کردن به صورتم در آینه می ترسیدم.

 

 

من ترسیده بودم چون فکر می کردم در آینده چه اتفاقی برای من خواهد افتاد. اما الان هیچ ترسی ندارم. الان معنی زندگی را می فهمم، می دانم که چطور زندگی کنم.

در حال حاضر عایشه در مریلند زندگی می کند و در مرکز درمانی نظامی والتر رید تحت نظر قرار دارد.

 

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد