همه چیز ازهمه جا

عکس و مطالب خوندنی ودیدنی

همه چیز ازهمه جا

عکس و مطالب خوندنی ودیدنی

آخر الزمان 2012 با طعم هالیوودی را ببینید

شایعه پایان دنیا در 21 دسامبر سال 2012 به بازارگرمی خود در محافل عمومی ادامه می دهد ، این در حالی است که هالیوود با ساخت فیلمهایی در زمینه نابودی زمین ، پایان دنیا و آخر الزمان ، سعی داشته به گونه ای این شایعه بی اساس را واقعی جلوه دهد .

نمونه برجسته این تلاشها فیلم «2012» بوده است. در این فیلم کارگردان با تکیه بر پیشگوییهای قوم باستانی «مایا» سعی دارد پایان دنیا را در چنین سالی نشان دهد. پایانی که دیگر آغازی نخواهد داشت. هر چند این فیلم تطابقی با پیشگوییهای مایاها نداشته (به گفته مقامات این فیلم برگرفته از پیشگویی مایاها است. در حالی که مایاها به آغاز دور جدید زندگی کره زمین پس از 5 میلیارد و 125 میلیون سال اشاره دارند.)ولی به نظر می رسد مسئولین هالیوودی به ساخت چنین فیلمهایی حتی قبل از ساخت فیلم «2012» اهتمام داشته اند.

در این گزارش بدون توجه به اهداف واقعی مسئولین هالیوودی در ساخت فیلمهای آخر الزمانی به تعدادی از فیلمهایی که به موضوع آخر الزمان و پایان دنیا می پردازد اشاره می کنیم.

 

«12 میمون» (12 Monkeys)

در این فیلم تخیلی که سال 1996 تولید شده و «بروس ویلیس»  و «براد پیت» در نقشهای اصلی آن ظاهر می شوند، 5 میلیارد نفر از مردم کره زمین بر اثر اشاعه ویروسی کشته و زمین در خطر نابودی قرار می گیرد.

 

«28 روز بعد» (28 Days Later)

فیلم در ژانری تخیلی و بازی «سیلیان مورفی» به رها کردن شامپازه های مبتلا به ویروس مرگ آوری در میان مردم می پردازد که جان میلیونها نفر را به خطر می اندازد.

 

«2012»

فیلم محصول 2009 با بازی «جان کوزاک» و‌ «آماندا پیت» به ورود طوفان خورشیدی به زمین و نابودی کره زمین می پردازد.

 

«آرما گدون» Armageddon

اکشن «آرماگدون» به کارگردانی «مایکل بی» محصول سال 1998 میلادی است که «بروس ویلیس» و «بن افلک» در نقش فضانوردانی ظاهر شده اند که با یک کلاهک هسته به فضا اعزام می شوند تا شهاب سنگ بزرگی که خطر نابودی کره زمین را به دنبال دارد ، منفجر کنند.

 

«فرزندان مردها» (Children of men)

این فیلم با بازی «کلیو اون» و «جولیان مور» به سال 2027 بازمی گردد زمانی که بشر برای حفظ نسل خود نیازمند زاد و ولد یک زن می شود.

 

«روز پس از فردا»  (The Day After Tomorrow)

فیلم «رونالد امریش» با بازی «دنیس کوئید» ورود طوفان یخ و آغاز عصر یخبندان و نابودی زمین را به تصویر می کشد.

 

«تأثیر عمیق» (Deep Impact)

«تأثیر عمیق» دومین فیلم سال 1998 است که تهدید زمین توسط یک جسم ‌آسمانی را به تصویر می کشید. «الیجا وود‌» ستاره فیلم «ارباب حلقه ها» در این فیلم زمین را نجات می دهد.

 

«من اسطوره هستم» (I am legend)

«ویل اسمیت» در فیلم سال 2007 «فرانسیس لارنس» تنها بازمانده نسل بشر روی کره زمین است. این فیلم بر اساس کتاب سال 1954 نوشته «ریچارد ماتسون» ساخته شد.

 

«دکتر استرنج لاو»((Dr. Strang love 

یکی از آثار جاودان استنلی کوبریک ، کلاسیک سال 1964 «دکتر استرنج لاو» است. فیلم با بازی «استرلینگ هایدن» درباره یک ژنرال عجیب ارتش است که هولو کاست هسته ای را به جریان می اندازد که سیاسیون و نظامیان آمریکایی از متوقف کردن آن عاجز می شوند.

 

«روز استقلال» (In dependenc day)

در فیلم سال 1996 «رولاند امریش» موجودات فضایی با هدف نابودی زمین وارد آمریکا می شوند.

 

«مکس دیوانه 3» (Mad Max Beyond Thunder dome)

«مکس دیوانه» با بازی «مل گیبسون» نابودی کره زمین و پس از واقعه بزرگ آخر الزمان را در بقایای یک کارخانه صنعتی نشان میدهد.


 

«مالیخولیا» (Melancholia)

«مالیخولیا» به کارگردانی «لارنس فون تریه» زمینی جدید با روابط و عکس العملهای متفاوت را به تصویر می کشد.

 

«سیاره میمونها» (planet of apes)

کلاسیک تخیلی سال 1968 به کشف سرزمینی جدید (کره زمین) توسط یک فضانورد آینده می پردازد . جایی که میمونها ، انسانها را به بردگی کشیده اند.

 

«جاده» (The Road)

فیلم «جاده» محصول 2009 و با بازی «ویگو مورتنس» و «شارلیز ترون»‌ به وقایع پس از آخر الزمان در آمریکا می پردازد.

 

«در جستجوی دوستی برای آخر دنیا» (Seeking a friend for the end of the world)

با نزدیک شدن یک جرم آسمانی به زمین ، مردی (استیو کارل) سفر جاده ای را به همراه نامزدش آغاز می کند تا به آرزوهایی که در نظر داشته برسد.

 

 

«نابودگر» (the terminator)

اکشن تخیلی سال 1984 «جیمز کامرون» با بازی «آرنولد شوارتزینگر» به گونه مبارزه آخر الزمانی انسان و ماشین را نشان می دهد.

 

«وال ایی» (Wall – E)

«وال ایی» انیمیشن سال 2008 پیکسار است که در قالب موضوع آخر الزمانی ، به ترک زمین توسط انسانها و تبدیل شدن آن به زباله دانی روباتها می پردازد.

 

«جنگ دنیاها» (war of worlds)

فیلم 2005 «اسپیلبرگ» با بازی «تام کروز» اقتباسی از کتاب «اج.جی.ولز» است که به پایان کره زمین و نابودی نسل بشر توسط موجودات فرازمینی می پردازد.

 

سینما خبر

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد