همه چیز ازهمه جا

عکس و مطالب خوندنی ودیدنی

همه چیز ازهمه جا

عکس و مطالب خوندنی ودیدنی

نقشه آمریکا برای انفجار کره ماه!

آخرین نیوز، با توجه به گزارشات موجود از دوران جنگ سرد، ایالات متحده آمریکا برای اثبات و نمایش قدرت خود، انفجار ماه توسط بمب هسته ای را برنامه ریزی کرده بود.


به گفته روسای نظامی آمریکا، این پروژه کاملا محرمانه "مطالعه پرواز پژوهشی قمری" یا "پروژه A119" نام گذاری شده بود - با این امید که در آن زمان جماهیر شوروی را میتوان با مشاهده فلش بمب هسته ای از زمین به ترس و وحشت بیاندازد.

با توجه به درگیری فیزیکدانی به نام لئونارد ریفل که در این پروژه درگیر شده بود، این اقدام بزرگ روحیه مورد نیاز ایالات متحده را پس از موفقیت روس ها در سال 1957 به آنها بر میگرداند.

بر اساس گزارش تلگراف، آمریکا میتوانست از بمب اتمی در مقابل نور خورشید استفاده کند، زیرا بمب هیدروژنی را قوی تر می کرد. برنامه ریزی محاسباتی توسط اخترشناسی به نام کارل ساگان فارق التحصیل جوان در آن دوران صورت گرفته بود.

با این حال بنا به گزارش ها، مقامات نظامی این ایده را که در سال 1959 گرفته شده بود را رها کردند، البته دلیل انصراف از این پروژه فقط ترس از اثرات منفی انفجار ماه بر روی کره زمین بود که این پروژه را با شکست روبرو کرد.
مدارک این پروژه نزدیک به 45 سال بطور محرمانه نگه داشته شده است، اما دولت آمریکا هرگز بصورت رسمی دخالت خود را در این مطالعه تایید نکرد.
نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد