همه چیز ازهمه جا

عکس و مطالب خوندنی ودیدنی

همه چیز ازهمه جا

عکس و مطالب خوندنی ودیدنی

نخستین تصویر کامل و رنگی از زمین به حراج گذاشته می‌شود

نخستین تصویر کامل و رنگی از سیاره زمین در تاریخ انسان قرار است به زودی با قیمت پایه 8 هزار دلار در لندن به مزایده گذاشته شود.

اولین تصویر رنگی و کامل از سیاره زمین که در سال 1967 از ارتفاع 35 هزار کیلومتری سطح زمین گرفته شده نخستین چشم انداز به زمین است و پیش از آن تاکنون هیچ کس زمین را از این زاویه مشاهده نکرده بود.

این تصویر وقتی به صورت عمومی منتشر شد موجب هیجان بسیاری شد چرا که این نخستین باری بود که مردم می توانستند زمین را با شکوه رنگارنگ آن مشاهده کنند.

نخستین تصویر از نوع خود: اولین تصویری که زمین را به طور کامل از فضا نشان می دهد، تصویری که برای نخستین بار در سال 1967 منتشر شد قرار است به زودی در لندن به حراج گذاشته شود

میزان پیشرفتمان چقدر بوده است: یک تصویر جدید از ناسا که نشان دهنده حرکت طوفانها در زمین با وضوح تصویر بالا است و نشان دهنده پیشرفت فناوری امروز در مقایسه با سال 1967 است

سارا ویلر کارشناس عکاسی در بلومزبری که این حراج را برنامه ریزی می کند اظهار داشت: این تصویر بسیار هیجان انگیزی برای آن زمان بود که موجب هیجان بسیاری میان مردم شد.

وی افزود: هدف اصلی این تصویر بررسی رویدادهای مهمی چون طوفانها و گردبادها بوده است تا بتوان اطلاعات بیشتری درباره ابرها به دست آورد.

این تصویر تاریخی توسط دوربین چرخش ابر ناسا در روز 5 نوامبر 1967 از ماهواره استوایی مدار ژئواستیشنری که در ارتفاع 35 هزار کیلومتری برزیل قرار دارد گرفته شده است.

این تصویر توسط سیگنال رادیویی با 2400 خط مجزا به زمین ارسال شد تا تصویر به صورت رنگی شکل بگیرد. تصویر کامل برای نخستین بار در 18 نوامبر 1967 مشاهده شد.

فناوری فضایی دهه 60: تصویر تاریخی که توسط دوربین چرخش ابر ناسا در روز 5 نوامبر گرفته شد و 13 روز بعد به طور کامل قابل مشاهده بود

نمودار ماهواره استوایی مدار ژئواستیشنری: این تصویر توسط سیگنال رادیویی در 2400 خط مجزا به زمین ارسال شد تا تصویر رنگی به طور کامل شکل بگیرد

ویلر اظهار داشت: این دوربین توسط دکتر ورنر ساومی اختراع شد، وی و همکارانش آن را دوربین اسکن چرخش ابر نامگذاری کردند. این دوربین در آن زمان هر 24 دقیقه یک سری عکس می گرفت و به زمین ارسال می کرد.

این تصویر از شهرت خاصی برخوردار شده است چرا که نخستین تصویر رنگی کامل از زمین بود که مردم در آن زمان مشاهده می کردند.

این حراج روز 12 دسامبر در حراج بلومزبری لندن با قیمت 8 هزار دلار به فروش گذاشته می شود.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد