همه چیز ازهمه جا

عکس و مطالب خوندنی ودیدنی

همه چیز ازهمه جا

عکس و مطالب خوندنی ودیدنی

خطبه مولوی عبدالحمید در رثای امام حسین و علیه یزید

 

بسیاری از علمای اهل سنت نیز بر مظلومیت امام حسین(ع) و ظلم یزید تاکید دارند.

به عنوان نمونه، مولوی عبدالحمید، امام جمعه مسجد مکی زاهدان، طی خطبه های این هفته نماز جمعه اهل سنت زاهدان گفت:

پس از خیانت و عهدشکنی اهل کوفه، قافله حضرت حسین در محاصرۀ لشکر یزید قرار گرفت. این لشکر ظالم، به حضرت حسین، دو پیشنهاد "جنگ و مبارزه” یا "اسارت” را داد. حضرت حسین از پذیرفتن ذلت اسارت ابا ورزید و با کمال شجاعت، نبرد و شهادت در راه خدا را پذیرفت، و به این ترتیب حادثه کربلا پیش آمد.


وی در ادامه افزود: حادثه کربلا، حادثه ای است که عالم اسلام هرگز آن را از یاد نخواهد برد. این حادثه و همچنین حادثه "حرّه” که در سال ۶۳ هجری رخ داد و طی آن یزید به مدت سه روز جان و مال مردم مدینه را مباح اعلام کرد، از واقعات تلخ و ناگوار تاریخ اسلام و نقطۀ سیاهی در کارنامه یزید به شمار می رود که ثابت می کند یزید فردی مستبد، دیکتاتور و ظالم بوده است که حاضر به شنیدن نصیحت و سخن حق نبود، بلکه با نهایت بی رحمی، نزدیکترین اشخاص به پیامبر را به شهادت رساند. اما تمام کسانی که دستشان به خون حضرت حسین آغشته شد در همین دنیا به عذاب الهی گرفتار شدند. یزید هم مدت زمان کوتاهی حکومت کرد و از بین رفت.

مولانا عبدالحمید سپس به بیان گوشه ای از پیامهای قیام امام حسین پرداخت و گفت: قیام امام حسین برای درهم شکستن استبداد و اجرای عدالت و در جهت امر به معروف و نهی از منکر بود. امام حسین برای اینکه مردم شرافتمندانه در سایه حق و عدالت زندگی کنند به پا خواست و تا آخرین لحظه تسلیم نشد. امام حسین جام شهادت را نوشید تا به بشریت این درس را بدهد که هر گاه عدالت زیر پا نهاده شد، ساکت ننشینند و علیه ظلم و استبداد قیام کنند، اگر چه در این راه شهید شوند، اما یادشان تا قیامت در اذهان باقی خواهد ماند.

خطیب جمعه اهل سنت زاهدان در ادامه با اشاره به اینکه اهل بیت پیامبر، خصوصا حضرت فاطمه، حضرت علی و فرزندانشان نزد همه مسلمانان جهان از جایگاه و منزلت ویژه ای برخوردارند، اذعان داشت: اظهار محبت با این بزرگواران نباید فقط زبانی باشد، بلکه باید روش و سیرت ایشان را در زندگی الگوی خویش قرار داد. در روایات آمده که حضرت حسین و فرزندشان زین العابدین اشخاصی عابد، متواضع و فروتن و بی رغبت به دنیا و متاع آن بودند. آنها انسانهایی پرهیزگار و وارسته بودند که می توانند بهترین الگو برای مسلمانان باشند. پس با پیروی از سیرت ایشان می توان نسبت به اهل بیت پیامبر اظهار محبت کرد.

مولانا عبدالحمید در پایان خاطرنشان کرد: حفظ امنیت در این ایام بسیار حائز اهمیت است. همه مردم باید به همراه نیروی انتظامی برای حفظ امنیت تلاش کنند. چه بسا افرادی با لباس مبّدل بخواهند آرامش مردم را سلب کنند و سبب اختلاف بین شیعه و سنی شوند. هر گروه از مسلمانان با روش خود این ایام را گرامی می دارد، لذا شیعه و سنّی موظفند به مقدسات یکدیگر احترام گذاشته و به یکدیگر بی احترامی نکنند.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد