همه چیز ازهمه جا

عکس و مطالب خوندنی ودیدنی

همه چیز ازهمه جا

عکس و مطالب خوندنی ودیدنی

کشف نسخه‌اى از انجیل با پیش‌بینى رسالت خاتم

نسخه اى منحصر به فرد از انجیل در ترکیه یافته شده،  که به خط آرامى نوشته شده، حدوداً بیش از 15 قرن قدمت دارد و در آن پیشگویى حضرت عیسى مسیح (ع) در باره ى پیامبرى رسول اکرم ، حضرت محمد (ص) دیده مى شود.

به گزارش اعتدال، این ماجرا که ذهن رهبرى واتیکان را نیز به خود مشغول کرده است، صحت گفته های مسلمین را نشان مى دهد که معتقدند بشارت ارسال رسول بعدى با ذکر نام از سوى مسیح (ع) به پیروانش داده شده است.

بنا بر این گزارش ، پاپ بندیکت شانزدهم رهبر کاتولیک هاى جهان دستور داده است که موضوع این کتاب پیگیرى و بررسى شود. آن طور که روزنامه ى بریتانیایى دیلى تلگراف نوشته است کتاب مذکور 12 سال از انظار مخفى شده بود.
گوناى وزیر فرهنگ و جهانگردى ترکیه در این باره گفته است: ارزش کتاب 22 میلیون دلار برآورد مى شود. کلیسا عمداً در سالهاى اخیر آن را از دیده ها پنهان کرده است. زیرا مطلبى که در آن آمده، تشابه عجیبى با آنچه که در قرآن مجید ذکر شده است دارد.

گفتنى است که بنا بر اعتقاد مسلمین ، حضرت مسیح (ع) بشرى است که نباید در مفهوم "پدر، پسر وروح القدس" پرستیده شود. او به صلیب کشیده نشده است و ظهور حضرت محمد (ص) را پیشگویى کرده و بشارت داده است.

حال این نسخه از انجیل با عقیده ى مسلمانان تطابق دارد. زیرا در آن آمده است که یک کاهن از مسیح مى پرسد: چه کسى بجاى تو مى آید. و مسیح پاسخ می دهد: محمد نام مبارک اوست.

گوناى گفته است: واتیکان رسماً تقاضاى بررسى کتاب را داده است. این کتاب هم اکنون در اختیار دولت ترکیه است. در سال 2000 در نواحى نزدیک به دریاى مدیترانه وجود داشته، در حفارى ها دیده شده و ظاهراً توسط یک باند قاچاق آثار باستانى به سرقت رفته و طى 12 سال گذشته ناپدید شده بود.

قرآن کریم در آیه 6 سوره الصف مى فرماید:

«وَإِذْ قَالَ عِیسَى ابْنُ مَرْیَمَ یَا بَنِی إِسْرَائِیلَ إِنِّی رَسُولُ اللَّهِ إِلَیْکُم مُّصَدِّقاً لِّمَا بَیْنَ یَدَیَّ مِنَ التَّوْرَاةِ وَمُبَشِّراً بِرَسُولٍ یَأْتِی مِن بَعْدِی اسْمُهُ أَحْمَدُ فَلَمَّا جَاءهُم بِالْبَیِّنَاتِ قَالُوا هَذَا سِحْرٌ مُّبِینٌ»

"پس آنگاه عیسى بن مریم گفت اى بنى اسرائیل، من فرستاده ى خدا به سوى شمایم. آنچه از تورات پیش روى من است را تصدیق مى کنم و به آمدن رسول بعد از خویش که نامش احمد است بشارت مى دهم. اما وقتى با نشانه هاى آشکار آمد گفتند این یک جادوى آشکار است".

کشیش احسان اوزبک به روزنامه ى ترکى "زمان" در همین زمینه گفت: "این نسخه از انجیل به یکى از پیروان سنت برنابا برمى گردد. زیرا در قرن پنجم یا ششم میلادى نوشته شده است. برناتا در قرن اول میلادى زیسته و یکى از فرستادگان عیسى مسیح (ع) بوده است".

عمر فاروق هرمان استاد الهیات و متافیزیک در مورد کتاب مذکور گفت: "بررسی علمى کتاب به ما کمک خواهد کرد که عمر آن را دریابیم و بفهمیم که آیا توسط خود برنابا نوشته شده است یا یکى از پیروان او".

یادآور مى شود که یک نسخه از کتاب مقدس که به زبان سریانى نوشته شده است و به حضرت مسیح نسبت داده مى شود، با ارزش حدود 2.4 میلیون دولار، در تمایشگاه انسان شناسى آنکارا به نمایش گذاشته خواهد شد.

دولت آنکارا از چنین آثارى در موزه ها به شدت محافظت مى کند و آنها را از سرچشمه هاى مهم تمدن بشرى مى داند.

در نسخه ى بجاى مانده که از پوست تهیه شده است، گزیده هایى از کتاب مقدس با آب طلا نوشته شده است. اوراق پوستى کتاب را بندهاى مخصوصى به هم پیوند مى دهد.
نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد