همه چیز ازهمه جا

عکس و مطالب خوندنی ودیدنی

همه چیز ازهمه جا

عکس و مطالب خوندنی ودیدنی

"قطر چقدر حاضر است برای رفتن به جام جهانی پول بدهد؟"

pourmand2-2.jpg 

فروتن پیش از این گفته بود که قطر برای حضور در جام جهانی ممکن است به مسایل غیر فوتبالی بپردازد. وی در همین رابطه و شائبه‌هایی که پس از قضاوت داور اماراتی در دیدار ایران برابر ازبکستان انجام داد، اظهار کرد: پس از آن که قطر در خانه از ازبکستان شکست خورد فکر کردم که شاید به این گونه نباشد، اما حالا که می‌بینیم قطر و ازبکستان هر دو مدعی صعود به جام جهانی هستند باز هم این محاسبات برایم به وجود آمده است. این امکان وجود دارد که قطر به عنوان تیم سوم به جام جهانی صعود کند چون در بازی‌های مرحله بعدی راحت‌تر می‌شود دستکاری کرد. به هر حال آنچه که مسلم است این که قطر آخرین بازی‌اش را با ازبکستان برگزار می‌کند و با توجه به مناسبات بین‌المللی فوتبال امکان دستکاری آن بازی وجود دارد.

وی ادامه داد: بازی آخر ما هم با کره جنوبی است. کره‌ای ها در تهران کمی با ما مهربان بودند، ولی آیا آنها در سئول هم همین قدر مهربان خواهند بود؟ همچنین سوال پیش می‌آید که آیا کره تا آن روز کار صعودش را به جام جهانی تمام کرده است یا قطر موفق به خلق شگفتی شده و کره را در سئول شکست داده است؟ ازبکستان در تهران ما را برده و می‌تواند لبنان را هم در خانه خودش ببرد و 11 امتیازی شود. این مساله یعنی اختلاف ازبک‌ها با ما به چهار امتیاز می‌رسد. درست است که ما یک بازی کمتر خواهیم داشت، اما همین اختلاف چهار امتیازی از نظر روحی برای ما مضر است. نگرانی دیگر این است که نکند کره و قطر بازی خود را سه امتیاز- سه امتیاز نکرده باشند یعنی کره در قطر پیروز شده و حالا قطر در کره برنده شود. به هر حال در فوتبال بین‌المللی هر چیزی امکان پذیر است.

فروتن همچنین گفت: اگر بتوانیم هر سه بازی آینده خود را ببریم قطعا به جام جهانی می‌رویم، اما مساله این است که باید به توانایی فنی خودمان هم نگاه کنیم. وقتی لیگ را در دو مقطع 20 روزه تعطیل می‌کنیم و پس از این تعطیلی‌ها به لبنان و ازبکستان می‌بازیم، نمی‌توانیم با قطعیت بگوییم که قطر و کره را در خانه آنها شکست می‌دهیم. اما می‌توان با اطمینان 99 درصدی گفت که لبنان را در تهران می‌بریم. اگر بتوانیم قطر و لبنان را ببریم، 13 امتیازی می‌شویم و فکر می‌کنم همین تعداد امتیاز برایمان کافی باشد.

وی در پایان درباره بازی ایران و ازبکستان هم گفت: به هر حال مدتی از این بازی گذشته است، ولی این باخت ما را خیلی عقب انداخت. من گوشزد کرده بودم که بازی با ازبکستان خیلی سخت است. ازبک‌ها سریع بازی می‌کنند و همین سرعت، از دقت آنها می‌کاهد. ضمن این که پیروزی در این بازی ما را تا حدود خیلی زیادی به جام جهانی می‌برد. در چنین بازی‌هایی معمولا تیم‌ها سعی می‌کنند با صبر و حوصله بازی کنند و مانند ما بازی را احساسی پیش نبرند. هر دو تیم هم سعی می‌کنند گل نخورند بنابراین طبیعی بود که بازی پر گل نباشد. بزرگ‌ترین اشتباه ما در آن بازی این بود که احساسی کار کردیم.

به گزارش ایسنا، بهمن فروتن چند ماه قبل هشدار داده بود که فیفا با توجه به اینکه اعطای میزبانی جام جهانی 2022 انتقادهای زیادی را به وجود آورده حاضر است برای بالا نشان دادن سطح فوتبال این کشور شرایط را برای صعود این تیم به جام جهانی 2014 فراهم کند. هر چند در آن روزها بسیاری به این هشدار جدی نگاه نکردند اما حرف و حدیث‌هایی که قضاوت داور اماراتی در دیدار ایران و ازبکستان انجام داد این ظن را تقویت کرد. جواد نکونام کاپیتان تیم ملی هم دیروز در گفت‌وگویی اظهار کرده بود که این داوری به سود ازبکستان نبود و تیمی دیگر از این قضاوت بهره می‌برد.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد