همه چیز ازهمه جا

عکس و مطالب خوندنی ودیدنی

همه چیز ازهمه جا

عکس و مطالب خوندنی ودیدنی

نقش تماشاگران و داور بیشتر از 'کی روش' بود!

دیدار تیمهای فوتبال ایران و کره جنوبی 

 شب گذشته از همان ابتدای بازی ایران و کره جنوبی مشخص بود که کارلوس کی روش تحت چه فشاری قرار دارد و از شکست برابر کره چه کابوس هایی را دیده است.

حرکات مرد پرتغالی در کنار زمین مسابقه و برخوردهایی که با داور داشت، خیلی ها را با تعجب مواجه کرد و البته برخی از آنهایی که بدبینانه به رفتار وی نگاه می کردند شایعه تلاش تعمدی اش برای اخراج از کنار زمین را دامن زدند؛ شایعه ای که قوت نگرفت.


تیم ملی در این بازی به رغم پیروزی و کسب سه امتیاز حیاتی، از نگرانی های جامعه فوتبال مبنی بر وجود مشکلات عمیق فنی در ساز و کار تیم نکاست اما در عین حال افسوس‌مندانه همچون تمام این سالها مشکلات و ضعف های تیمی و اشتباهات مربی تیم ملی در پس پیروزی شب گذشته و هیاهوی این روزها گم می شود.

سرمربی کره جنوبی که از آرامش قابل توجهی نسبت به سرمربی تیم ما برخوردار بود، در پایان مسابقه مستقیما به موضوعی اشاره کرد که بسیاری از تماشاگران حاضر در ورزشگاه آن را دیدند؛ موقعیت های خطرناک حریف که گل نشدند و تک موقعیتی که ما داشتیم و به بار نشست.


شاید کی روش امروز با ژست یک فاتح بزرگ تلاش کند تا در پس این پیروزی بزرگ و شیرین مخفی شود و در برابر سوالات مهم و کلیدی و بویژه این سوال که؛ تیم ما مشخصا چه برنامه ای برای این مسابقه داشت و ... قرار نگیرد؛ اما طی همین ساعاتی که از بازی گذشته است برخی از دلسوزان فوتبال را نگران وضع موجود دیدیم.


گرچه بازیکنان ملی پوش دربرابر حریف خود تا پای جان جنگیدند و این ممارست و بازی غیرتمندانه آنان-بویژه پس از ده نفره شدن-قابل ستایش است اما سرمربی پرتغالی تیم ملی نیز باید پاسخ دهد که؛ چرا از وجود بازیکن ناآماده ای که بیش از یکسال از میادین دور بوده استفاده کرد و در ادامه با اصرار بر اشتباه خود وی را تاجایی در زمین نگه داشت که مسبب ده نفره شدن تیم ملی شد و ...؟


از سوی دیگر این سوال مطرح است که؛ وقتی سرمربی تیم ما آنگونه عصبانی و ناآرام به داور می تازد، آیا اساسا از بازیکنی چون مسعود شجاعی می توان انتظار داشت که آن خطای بیهوده و نابجا را مرتکب نشود؟


البته باید اذعان داشت که همان 10 نفره شدنی که می توانست به فاجعه برای ما منجر شود، حکم توفیقی اجباری را ایفا کرد و رگ غیرت تماشاگران و بازیکنان را متورم ساخت که جناب کی روش بجای حمله به داور باید از او بابت این توفیق اجباری متشکر باشد!


فوتبال ایران ثابت کرده است فارغ از مباحث تاکتیکی و موضوعات مرتبط با سیستم های فوتبال، گاهی اوقات کارهایی می تواند انجام دهد کارستان که پیروزی برابر کره جنوبی نیز یکی از آن کارهای بزرگ بود که به لطف حمایت تماشاگران، غیرت بازیکنان و البته اتفاقات فوتبال رقم خورد.

اما باید حواس مان باشد که در ادامه راه از بابت مشکلاتی که در بدنه تیم ملی وجود دارد لطمه نخوریم و یادمان باید گاهی شانس بیش از یکبار و دو بار در خانه مان را نمی زند. جناب کی روش هم باید پاسخگو باشد و بگوید با وجود بهره بری از همه امکانات ممکن و تحت اختیار گرفتن کل فوتبال و حرف شنوی محض مسوولان از وی، چرا تاثیر گذاری مشهودی بر روند فنی تیم ملی نداشته است و ...؟

جهان نیوز

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد