همه چیز ازهمه جا

عکس و مطالب خوندنی ودیدنی

همه چیز ازهمه جا

عکس و مطالب خوندنی ودیدنی

تلاش برای واردات دام آلوده به سیستان و بلوچستان + سند

 عصر هامون، طی چند هفته اخیر دولت بحرین  اقدام به خرید 22 هزار رأس گوسفند از کشور استرالیا کرده است که پس از واردشدن دام‌ها به این کشور، اداره بهداشت بحرین در پست قرنطینه دام پس از معاینات صورت گرفته اعلام کرد، 5 هزار رأس از گوسفندها آلوده به یک بیماری خطرناک دامی بوده و باید در دریا نابود شوند.

عده ای از تجار فرصت طلب پاکستانی از این موضوع مطلع شده و بلافاصله اقدام به خرید دام‌های آلوده به بهایی پایین (حدود 45000 تومان ایران) از دولت بحرین می‌کنند و این دام‌ها در بندر قاسم کراچی تخلیه می‌شوند.

پس از ورود این دام‌ها به پاکستان اداره بهداشت لاهور از آلوده بودن گوسفندها با انجام معاینات در پست قرنطینه دام خود مطلع شده و اعلام می‌کند که این دام‌ها از بیماری‌های دهان رنج می‌برند که می‌بایست سوزانده شود.

در آزمایشات صورت گرفته، 100 درصد آنها دارای یک جفت پاتوژن به نام‌های Salmonella  و actinomyces بودند و 44 درصد آنها به باکتری E. Coli که یک پاتوژن قوی است، مبتلا هستند.

 

این ماجرا به اینجا ختم نشد و این بار طمع واردات دام­های آلوده گریبانگیر افرادی سودجو در استان سیستان و بلوچستان شده و این افراد در تلاش برای اخذ مجوز واردات این دام‌های آلوده به ایران در آستانه عید سعید قربان هستند.

یک منبع آگاه که نخواست نامی از وی برده شود به عصر هامون گفت که در این رابطه فردی به نام «الف-ش» تلاش دارد مجوز ورود این دام ها را دریافت کند.

همچنین این منبع آگاه ادامه داد که این فرد سودجو مصمم است اگر مجوزی برای واردات قانونی صادر نشود، بدون در نظر گرفتن سلامت هموطنان به صورت غیرقانونی اقدام به قاچاق گوسفندهای آلوده به ایران کند.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد