همه چیز ازهمه جا

عکس و مطالب خوندنی ودیدنی

همه چیز ازهمه جا

عکس و مطالب خوندنی ودیدنی

سیستم پرتاب موشکی جدید با همکاری ناسا آزمایش شد

238-16.jpg

سیستم پرتاب موشک شرکت ATK‌ با پشت سرگذاشتن تست‌های کلیدی ناسا، آماده انجام مأموریت سرنشین‌دار به فضا می‌شود.

 چهار شرکت خصوصی بوئینگ، اسپیس ایکس، Blue Origin و Sierra Nevada در قالب دومین فاز از «برنامه توسعه سفرهای تجاری فضایی» (CCDev2) با ناسا همکاری می‌کنند.

شرکت ATK‌ نیز در برنامه CCDev2 حضور دارد، اما سهمی از کمک مالی 270 میلیون دلاری ناسا دریافت نکرده است، با این حال «کنت رامینگر» مدیر پروژه Liberty‌ ، نتایج آزمایشات ناسا را بسیار امیدوار کننده ارزیابی می کند و معتقد است که می‌تواند به ارتقا و رونق برنامه سفرهای تجاری کمک کند.

سیستم پرتاب Liberty شامل یک موشک و کپسول فضایی برای انتقال هفت فضانورد است. محققان شرکت لاکهید مارتین و شرکت اروپایی Astrium به عنوان طراح موشک آریان 5، در طراحی و توسعه این سیستم پرتاب، مشارکت داشته اند.

شرکت ATK امیدوار است نخستین تست پرواز بدون سرنشین سیستم Liberty تا سال 2014 یا 2015 و نخستین پرواز سرنشین دار نیز پایان سال 2015 انجام شود. همچنین برنامه انتقال فضانوردان ناسا به ایستگاه فضایی بین المللی (ISS) توسط این سیستم برای سال 2016 برنامه ریزی شده است.

ناسا در حال حاضر دو قرارداد همکاری با شرکت خصوصی اسپیس ایکس‌ به ارزش 1.6 میلیارد دلار و شرکت Orbital Science به ارزش 1.9 میلیارد دلار برای انتقال بار و تجهیزات به ایستگاه فضایی منعقد کرده است.

مسؤولان شرکت ATK‌ امیدوارند بتوانند در برنامه کپسول های باری ناسا نیز حضور داشته باشند. کپسول فضایی این شرکت قابلیت انتقال دو هزار و 300 کیلوگرم بار به فضا را دارد.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد