همه چیز ازهمه جا

عکس و مطالب خوندنی ودیدنی

همه چیز ازهمه جا

عکس و مطالب خوندنی ودیدنی

ارائه عمر جاودانه به میلیاردرها با کاشت مغز آنها در روبات

getty-255.jpg

یک کارآفرین روسی که ریاست یک پروژه تحقیقاتی موسوم به «آواتار» را برعهده دارد، به عقد قرارداد با میلیاردرهای جهان برای ارائه جاودانگی سایبرنتیک به آنها پرداخته است.

 ایتسکوف، کارآفرین 31 ساله روس مدعی شده که در برابر یک هزینه نامعلوم به شخصه به نظارت بر فرآیند جاودانگی این افراد نظارت خواهد کرد.

این کارآفرین روسی مدعی استخدام 30 دانشمند برای دستیابی به این هدف شده که طی آن قصد دارد مغز انسان را در 10 سال آینده در یک بدن روباتیک پیوند بزند.

ایتسکوف در نامه ارسالی خود به میلیاردهایی که نامشان در مجله فوربس ذکر شده، اظهار کرده است: شما از توانایی حمایت مالی برای افزایش طول عمر خود تا دستیابی به جاودانگی برخوردارید. تمدن ما به تولید چنین فناوریهایی بسیار نزدیک شده است. این موضوع یک رویای علمی تخیلی نیست. شما قدرت آنرا دارید که اطمینان یابید این هدف در طول زندگی شما به دست خواهد آمد.

این کارآفرین روس با تعدادی از افراد میلیاردر جهان با طرح پیشنهادی برای سرمایه‌گذاری در پروژه خود موسوم به «جاودانگی سایبرنتیک» و «بدن مصنوعی» برای جاودانگی ارتباط برقرار کرده است.

این طرح ابتکاری از تابستان امسال دفتر خود را در سان‌فرانسیسکو گشوده و به آغاز یک پروژه رسانه اجتماعی برای ارتباط دانشمندان در سراسر جهان خواهد پرداخت.

در سایت رسمی ایتسکوف آمده است: تیم 2045 به منظور ایجاد یک مرکز بین‌المللی تحقیقاتی در حال کار است که در آن دانشمندان پیشرو به تحقیق و توسعه در حوزه‌های رباتیک انسان گونه، مدلسازی سیستم‌های زنده و مدلسازی مغز و هوشیاری با هدف انتقال هوشیاری افراد به یک حامل مصنوعی و دستیابی به جاودانگی سایبرنتیک خواهد پرداخت.

چنین تحقیقاتی از پتانسیل آزاد سازی شما و همچنین تعداد زیادی از ساکنان زمین از بیماریها، پیری و حتی مرگ برخوردار است.

ایتسکوف در این بیانیه اینترنتی گفته است: برای علاقمندانی که به این طرح مشکوک هستند، من حاضر به اثبات اعتبار مفهوم جاودانگی سایبرنتیک با برنامه‌ریزی یک یحث کارشناسانه با تیمی از دانشمندان پیشرو جهان هستم که بر روی این حوزه کار می‌کنند. همچنین تمایل دارم که پروژه های جاودانگی شخصی شما را به طور مجانی برای سرعت‌بخشیدن به توسعه چنین فناوریهایی هماهنگ کنم.

وی در ادامه افزود: این پروژه به سمت جاودانگی در حال حرکت است. یک انسان با یک آواتار کامل می‌تواند به شکل بخشی از جامعه تا ابد باقی بماند. انسانها نمی‌خواهند بمیرند. من درک می‌کنم که اینها برخی از چالشهای بزرگ دانشمندان هستند اما به چیزی که شما آن را رویای آمریکایی می‌خوانید، باور دارم. اگر تمام انرژی و وقت خود را به چیزی اختصاص دهید، می‌توانید آنرا به واقعیت تبدیل کنید.

طبق پیش‌بینی ایتسکوف،‌عمل جراحی کاشت هوشیاری انسان در یک بدنه روباتیک تا 10 سال آینده محقق خواهد شد.

وی امیدوار است در آن زمان بتواند ذهنها را بدون عمل جراحی «آپلود» کند و بدین ترتیب در حالی که بدن انسان مانند یک پوسته خالی نگه داشته می شود، صاحب آن در یک روبات به زندگی خود ادامه می‌دهد.

این پروژه با الهام از فیلم آواتار جیمز کامرون به این نام خوانده شده که در آن در آینده سربازهای انسانی از کنترل ذهنی برای سکونت در بدنهای دورگه‌های بیگانه در مبارزه با ساکنان یک جهان بیگانه استفاده می‌کنند.

ایتسکوف در نشست آینده جهان 2045 اظهار کرد: تلاش بعدی علم به ساخت یک بدن جدید برای انسان اختصاص خواهد داشت. این بدن از یک تعامل عالی بدن و دستگاه برای دستیابی به کنترل و یک سیستم حمایت از حیات مغز انسان برای ادامه حیات مغز در خارج از بدن برخوردار خواهد بود.

به گفته این کارآفرین این سیستم در ابتدا در مرکز توجه برای افراد معلول و افراد در معرض مرگ قرار خواهد گرفت.

ایتسکوف افزود: سومین مرحله، ساخت یک مغز انسان مصنوعی خواهد بود که شامل یک محیط رایانه‌ای برای آپلود ذهن انسان است.

وی هدف نهایی خود را آپلود ذهن انسان در بدنه‌های هولوگرافیکی خواند.

ایتسکوف همچنین از طرح خود برای کار با سازمان پروژه‌های تحقیقات پیشرفته دفاعی آمریکا(دارپا) سخن گفته است.

دارپا در حال حاضر به تحقیق در مورد راههایی برای کاربرد کنترل ذهن توسط سربازان برای کنترل از راه دور روباتهای اندروید هستند که به جای سربازان واقعی در میادین نبرد حضور خواهند داشت.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد