همه چیز ازهمه جا

عکس و مطالب خوندنی ودیدنی

همه چیز ازهمه جا

عکس و مطالب خوندنی ودیدنی

فکر می‌کنید برگ‌های کاکتوس در کدام قسمت این گیاه است؟

132.JPG

«فکر می‌کنید برگ‌های کاکتوس کدام قسمت این گیاه است؟»

به نقل از سایت دانستنی‌ها باید بدانید آن قسمتی از گیاه کاکتوس که در نگاه اول برگ به نظر می‌رسد ، در حقیقت ساقه گیاه است . برگهای گیاه همان خارهایی است که روی گیاه دیده می‌شوند.

همان‌طور که می‌دانید کاکتوس‌ها گیاهان مناطق خشک و کم‌باران هستند . این گیاهان دارای ریشه‌ای هستند که قادرند مقادیر جزئی آب را هم ذخیره کند . یعنی ریشه‌های آن در عمق خاک فرو نمی‌روند بلکه در سطح خاک پخش می‌شوند تا حداکثر استفاده را از آب‌های سطحی بکنند.

ولی باید این آب گرانبها حفظ شود . برای این‌که این گیاه آب کمتری را در گرما از دست بدهد برگ‌های آن بصورت خار تغییر شکل داده است . با این تغییر هم آب حفظ می‌شود و هم این خارها به گیاه کمک می‌کنند از آسیب‌رساندن و خورده شدن بوسیله جانوران حفظ شود.

از سویی کاکتوس‌ها منبع آب در صحرا هستند و اگر بیابان‌گردان دچار کمبود آب در بیابان شوند با بریدن ساقه این گیاه برای خود آب فراهم می‌کنند . البته به شما توصیه می‌کنیم در صحرا به اندازه کافی آب همراه خود داشته باشید تا با بریده شدن این گیاهان طبیعت را خراب نکنید.

این نکته را هم باید گفت که چون ساقه گیاه پر از آب است وقتی مدت زیادی باران نبارد آب موجود در ساقه گیاه مصرف و در نتیجه ساقه آن نازک و نازک‌تر می‌شود.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد