همه چیز ازهمه جا

عکس و مطالب خوندنی ودیدنی

همه چیز ازهمه جا

عکس و مطالب خوندنی ودیدنی

تصاویر: حلقه آتش خورشید در آسمان

خورشید و ماه در پدیده‌ای نادر، روز گذشته در یک کسوف ناقص با هم در آسمان بخشهایی از آسیا و آمریکای شمالی همتراز شدند که این رویداد، برای مدت کوتاهی خورشید را تبدیل به یک حلقه آتش کرد.
امریکایی‌ها از سال 1994 تاکنون موفق به مشاهده این گونه خورشیدگرفتگی حلقوی نشده بودند. نوبت بعدی این رویداد برای سال 2023 پیش‌بینی شده است.مانیل، فیلیپسن

یک مجموعه خاص از دینامیک مداری منجر به ایجاد این رویداد نادر و جالب می‌شود. در این زمان مدار ماه در دورترین جایگاه خود از زمین و نزدیکترین مکان به خورشید قرار می گیرد که به ماه اجازه می‌دهد در زمان همترازی، بیش از 90 درصد از چهره خورشید را از منظر زمین بپوشاند.

این پدیده که در ایران قابل رویت نبود ابتدا از منطقه جنوب شرق آسیا در چین، تایوان و ژاپن آغاز شده و در یک مسیر مورب 3.5 ساعته 13 هزار و 700 کیلومتری از فراز اقیانوس آرام از شهرهای اورگان، نوادا، یوتا، آریزونا و نیومکزیکو گذشته و در آخر در تگزاس پایان گرفت.

در این نوع کسوف، روز به شب تبدیل نشده، بلکه نور با قرار گرفتن ماه در مسیر خورشید کمتر شده و سپس به آهستگی بر می‌گردد.

در زمان اوج این خورشیدگرفتگی، ماه برای چهار دقیقه 94 درصد از خورشید را پوشاند .نیو مکزیکو، آمریکافیلیپینمانیل، فیلیپسنتوکیو، ژاپنکره جنوبیتایپه، تایوانتوکیو، ژاپنشانگهای، چینکره جنوبیچینژاپنتایپه، تایوان

تایپه، تایوان

تایپه، تایوان

تایپه، تایوان

یوتا، آمریکا

یوتا، آمریکا

یوکوهاما، ژاپن

یوکوهاما، ژاپن

نوادا، آمریکا

نوادا، آمریکا

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد