همه چیز ازهمه جا

عکس و مطالب خوندنی ودیدنی

همه چیز ازهمه جا

عکس و مطالب خوندنی ودیدنی

فصل‌تولد برسلامت عقلی‌کودک درآینده تاثیرگذار است

پژوهشگران انگلیسی در تازه‌ترین تحقیقات خود دریافتند که فصل تولد کودک بر سلامت عقلی وی در آینده تاثیر می گذارد.

 به نقل از پایگاه لایف ساینس آمریکا، پژوهشگران دانشگاه کوین ماری انگلیس دریافتند: فصل تولد چه بسا بر همه چیز از نوع دیدگاه و عادت های غذایی گرفته تا اختلالات خلقی و شخصیتی در زندگی آینده و سلامت عقلی انسان تاثیر می‌گذارد.

پژوهشگر سررام راماگوبالان مسئول این تحقیقات گفت: مادر چه بسا دچار عفونت می‌شود و در زمستان بیشتر در معرض ابتلا به آنفلوآنزا قرار دارد. آیا این امر خطر را افزایش نمی‌دهد؟ یا در رابطه با رژیم غذایی، برخی مواد غذایی و میوه‌ها در یک فصل خاص وجود دارد چه بسا این امر تاثیر خود را بر رشد جنین بر جای می گذارد.

وی به تاثیر ویتامین D در ارتباط با نور خورشید اشاره کرد و گفت: در زمستان که نور خورشید کمتر است، مادران بیشتر در معرض کمبود ویتامین D قرار دارند.

پژوهشگران موارد تولد زیادی را مورد بررسی قرار دادند و دریافتند که خطر ابتلا به اسکیزوفرنی و اختلال دوقطبی و افسردگی مکرر در انگلیس از ماه تولد تاثیر می‌پذیرد.

این پژوهشگران همچنین دریافتند: همه اختلالات عقلی مورد مطالعه آنها با طبقه بندی فصلی همراه است به گونه‌ای که بالاترین موارد ثبت بیماری اسکیزوفرنی و اختلال دوقطبی در ماه ‍ژانویه است و موارد ثبت این بیماری در ماههای ژوئیه، اوت و سپتامبر کاهش می‌یابد.

به گفته پ‍ژوهشگران، اما بالاترین موارد ثبت بیماری در ماه مه است و این موارد در ماه نوامبر کاهش می‌یابد
.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد