همه چیز ازهمه جا

عکس و مطالب خوندنی ودیدنی

همه چیز ازهمه جا

عکس و مطالب خوندنی ودیدنی

رئیس جدید کاخ الیزه

 
 

 فرانسوا اولاند همان‌طور که پیش‌بینی می‌شد در دور اول انتخابات ریاست جمهوری فرانسه توانست نیکلا سارکوزی را شکست دهد. بعد از مشکلات اقتصادی فرانسه که نیکلا سارکوزی نتوانست با ناکارآمدی خود از پس حل و فصل آنها بر آید بسیاری رفتار و حرکات او را مهمترین عامل شکستش پس از یک دوره ریاست جمهوری می‌دانند.

به گزارش مجله مهر، نظرسنجی‌ها نشان می‌دهد که گروه زیادی از مردم فرانسه رفتار سارکوزی را در شأن رئیس جمهور کشورشان نمی‌ دانستند. فرانسوا اولاند هم البته با اینکه پیروزی‌اش پیش‌بینی می‌شود وضعیت چندان بهتری از رقیب خود ندارد و شخصیتی کاریزماتیک به حساب نمی‌آید. سارکوزی در جریان مبارزات انتخاباتی آقای زیگزاگ لقب گرفت و اولاند هم به دلیل شخصیتش به نام «آقای جوک» مشهور شده است.

«آقای جک» حالا به گفته مشاورانش تصمیم گرفته تا شوخی‌ها و جک‌هایش را به محافل خصوصی محدود کند تا شاید شخصیت رئیس جمهور فرانسه را داشته باشد. اولاند در یک سال گذشته به صورت جدی رفتارهایش را تغییر داده و توانسته آرای فرانسوی‌ها را به دست بیاورد و به احتمال زیاد در دور دوم رئیس جمهور فرانسه می‌شود.

معمولی بودن اولاند که قول داده حقوقش را بعد از رفتن به کاخ الیزه ۳۰درصد کاهش دهد در مقابل نیکلا سارکوزی که با سبک زندگی‌اش ریاست جمهوری را به امری شخصی و خصوصی تقلیل داده بود، از او برای فرانسوی‌ها شخصیتی جذاب ساخته که به هر حال به سارکوزی ترجیح‌اش داده‌اند.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد