همه چیز ازهمه جا

عکس و مطالب خوندنی ودیدنی

همه چیز ازهمه جا

عکس و مطالب خوندنی ودیدنی

ویتامین‌ها عمر را کوتاه می‌کنند

یک مطالعه جدید آشکار شد افرادی که از ویتامین‌ها و مکمل‌ها استفاده می‌کنند ، احتمال مرگشان در یک دوره مشخص زمانی به مراتب بیشتر از افرادیست که ویتامین و مکمل مصرف نمی‌کنند.

در این مطالعه کارشناسان فنلاندی اطلاعات مربوط به 1800 داوطلب 62 تا 74 ساله را جمع آوری کرده و مورد ارزیابی قرار دادند. این داوطلبان ساکن یکی از شهرهای فنلاند بودند.

پس از یک دوره 10 ساله معلوم شد 26،6 درصد از افرادی که یک ویتامین یا مکمل مصرف می‌کردند، فوت کردند در حالی که نرخ مرگ و میر در افرادی که هیچ ویتامین یا مکملی مصرف نکرده بودند 18،1 درصد تخمین زده شد.

به گزارش سایت اینترنتی مای هلت نیوز دیلی، دکتر تومی – پکا تومانین از متخصصان دانشگاه استیرن فنلاند که سرپرستی این مطالعه را بر عهده داشت، تصریح کرد: ما با در نظر گرفتن سایر فاکتورهای موثر در افزایش خطر مرگ مانند سن، جنسیت و سیگاردریافتیم که مصرف ویتامین‌ها و مکمل‌ها 50 تا 70 درصد احتمال مرگ را در طول این دوره از مطالعات در مصرف کنندگان افزایش می‌دهد.

به گفته متخصصان، این فلزات و املاح، می‌توانند نوعی استرس موسوم به «فشار اکسیدیته» به بدن وارد کنند که عامل بروز بیماریهای مزمن است.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد