همه چیز ازهمه جا

عکس و مطالب خوندنی ودیدنی

همه چیز ازهمه جا

عکس و مطالب خوندنی ودیدنی

نخستین ماشین پرنده + تصویر

یک شرکت آمریکایی در نمایشگاه اتومبیل نیویورک از نمونه آزمایشی اتومبیلی رونمایی کرده که مجوز پرواز و رانندگی دارد.

 کلیف آلن نایب رئیس فروش در شرکت ترافیوجیا اظهار داشت: این نخستین وسیله نقلیه در دنیا است که توانسته هم استانداردهای سازمان فدرال هوایی و سازمان ملی ایمنی ترافیک بزرگراه ها را داشته باشد که این امر نخستین هواپیمای قانونی خیابانی را ارائه خواهد داد.

این وسیله نقلیه چند بعدی به نام ترنزیشن (Transition) دارای چهار چرخ و بالهای دارای قابلیت باز و بسته شدن است و انتظار می رود که سال آینده وارد بازار فروش شود این درحالی است که قیمت آن در آمریکا 279 هزار دلار اعلام شده است.

این وسیله نقلیه درحال حاضر دارای مجوز آزمایشی از سازمان فدرال هوایی است به این معنا که این شرکت اجازه پرواز در منطقه هوایی آمریکا را برای اهداف آزمایشی در اختیار دارد اما شرکت ترافیوجیا ابراز امیدوار کرده است که به مرور زمان بتواند برای این وسیله مجوز هواپیمای سبک وزن دریافت کند.

این وسیله نقلیه هیبرید ماه گذشته نخستین پرواز آزمایشی خود را با موفقیت در فرودگاه بین المللی پلتسبرگ در نزدیکی مونترال کانادا پشت سرگذاشت.


یک افسر بازنشسته نیروی هوایی آمریکا نخستین آزمایش این ماشین پرنده برعهده گرفت و براساس اظهارات دکتر ساموئل اشوگارت مهندس این پروژه در ترافیوجیا، انجام این پرواز مایه خوش شناسی بوده است.

براساس گزارش بی بی سی، ترنزیشن در ارتفاع 426 متری برای هشت دقیقه پرواز کرد.

اگرچه هنوز هم باید روی جزئیات اطلاعات اولین پروز چون کاهش سرعت کار کرد، اما براساس اظهارات اشوگارت چالشهای طراحی این وسیله به گونه ای انجام شده که هم درخور جاده و هم درخور آسمان باشد.

وی افزود: ما هنگام بلند شدن این ماشین از زمین بسیار کنجکاو بودیم اما برخلاف هواپیماهای معمولی این ماشین نمی تواند در لحظه بلند شدن روی چرخهای عقبی قرار بگیرد. چرا که به گونه ای طراحی شده تا چون یک ماشین در جاده ثابت باشد.

مهندسان همچنین دریافته اند که "ترنزیشن" برای لحظه بلند شدن نیازمند سرعت بیشتر از آن چیزی است که تصور می شد تا ارتفاع ضروری برای لحظه صعود برای آن ایجاد شود. از سوی دیگر فرود آن به سختی صورت گرفته اما برای مهندسان پروژه مسئله نگران کننده ای نبوده است.

نگهداری یک ماشین پرنده

اشوگارت گفت: می توانید این ماشین را در ایستگاه های بنزین عادی پر کنید. یک باک پر برای این وسیله نقلیه دربرگیرنده 87 لیتر بنزین است. ترنزیشین با 6.7 گالون 100 کیلومتر مسیر جاده ای و با 8.4 گالون 100 کیومتر هوایی را طی می کند و تفاوت این دو به اصطکاک ارتباط دارد.


اگرچه ترنزیشن را می توان در یک پارکینگ معمولی نگهداشت اما باید در نظر داشت که برای بلند شدن از زمین به یک مسیر 520 متری نیاز دارد.

براساس اعلام شرکت سازنده این مسئله مشکلی را برای مالکان آینده فراهم نمی کند، چرا که در ایالات متحده 5 هزار فرودگاه ایالتی جود دارد و 5 هزار فرودگاه خصوصی که شاید زمینی شبیه یک زمین زراعتی هم باشد.

ترافیوجیا تخمین زده است که به سختی می توان گفت که با هر نقطه برای بلند شدن از زمین نیم ساعت بیشتر فاصله داشته باشید و همچنین برنامه هایی اجرایی چون " Forefligh" می توانند شما را از نزدیک ترین محل بلند شدن هواپیما یا نزدیکترین محل فرود مطلع کنند.

بازار هدف

بازار هدف اولیه خلبانها هستند اما این شرکت درحال حاضر تلاش می کند که ترنزیشن را به افرادی که هیچ سابقه پرواز ندارند نیز معرفی کند. این وسیله سطح پیشترفته ای از آزادی حرکت در زندگی و تأثیر در سفرهای شخصی را به همراه دارد.

این شرکت تاکنون 100 سفارش گرفته که قرار است آنها ظرف یک دوره دو تا سه ساله در کارخانه کوچک خود در ماساچوست تولید کند.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد