همه چیز ازهمه جا

عکس و مطالب خوندنی ودیدنی

همه چیز ازهمه جا

عکس و مطالب خوندنی ودیدنی

کشف علت درخشش موجودات دریایی زیست‌تاب

این محققان در مقاله خود که در مجله مجموعه مقالات آکادمی ملی علوم منتشر شده، دلیل این درخشش را بقایای درخشان‌ترین گونه دانسته‌اند.

نتایج این دانشمندان نشان داده که نور ساطع شده از باکتری باعث جلب توجه شکارچی که عموما جانوران شناور بر سطح آب هستند، می‌شود. این شکارچیان به بلع این باکتری پرداخته، اما هضم آن برایشان ممکن نیست. این باکتری به تابش نور خود در داخل شکم این جانوران ادامه داده که موجب جذب شکارچی این موجودات یعنی ماهی‌ها می‌شود.

آزمایشات انجام شده توسط این دانشمندان در تاریکی مطلق نشانگر این مطلب بوده که ماهی شب بیدار به راحتی قادر به شناسایی جانوران شناور درخشان بوده و به شکار این موجود می‌پردازد.

برسی‌های بیشتر بر روی ماهی‌های شب‌بیدار که از این موجودات تغذیه می‌کنند، نشان داد که باکتری زیست‌تاب همچنین در شکم ماهی نیز سالم باقی می‌ماند. دستیابی این باکتری به شکم ماهی به منزله ورود به بهشت است؛ چرا که این محیط یک محل امن و مغذی برای آنها به شمار می‌رود.

این در حالیست که این موجودات شناور به طور ذاتی می‌دانند که خوردن این موجودات باعث مشخص شدن آنها در آبهای تاریک می‌شود، اما طمع تغذیه از یک ماده نادر آنها را از فکر خطرات احتمالی بعدی فارغ می‌سازد.

نظرات 1 + ارسال نظر
Maroo شنبه 24 تیر 1391 ساعت 21:21

aliiiiiiiiiiiiiiiieeeeeeeeeeeeeeeeeeee vaghean matalebetooon harf nadare mamnun

خوشحالم که برایتان مفید بود

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد