همه چیز ازهمه جا

عکس و مطالب خوندنی ودیدنی

همه چیز ازهمه جا

عکس و مطالب خوندنی ودیدنی

22میلیاردتومان فروش فیلم های سینمایی درسال90

سخنگوی شورای صنفی نمایش از افزایش چشمگیر فروش فیلم های سینمایی در سال 90 خبر داد و گفت: 70 فیلم سینمایی در سال 90 اکران شده که چیزی حدود 22 میلیارد تومان فروش برای سینما به همراه داشته است.

حبیب کاوش سخنگوی شورای صنفی نمایش در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان گفت: شورا برنامه ای کلی در خصوص وضعیت اکران، فروش فیلم های سینمایی و عملکرد آن پس از تعطیلات نوروز ارائه خواهد کرد.



وی ادامه داد:‌ خوشبختانه سینما در سال 90 بسیار پررونق و پرفروش بوده که اکر سال 89 را در نظر بگیریم حدود 70 فیلم اکران شد که کل فروش فیلم ها در تهران چیزی نزدیک به 9 میلیارد تومان بوده است و در سال 90 که 53 فیلم در گروه های معمولی اکران شده و در گروه های آزاد نیز چیزی حدود 15 فیلم سینمایی اکران شد که نزدیک به 22 میلیارد فروش داشته ایم.

کاوش افزود: البته ناگفته نماند که فیلم های فاخر و خوب نیز در زمینه فروش و جذب مخاطب تاثیر بسیار داشته و عملکرد شورای صنفی نمایش در کنار آن را نیز نباید نادیده انگاشت.

سخنگوی شورای صنفی نمایش در خصوص فیلم های اکران نشده در سال 90 گفت:‌ سعی کردیم با ایجاد 2 گروه آزاد دریچه ای را به روی فیلم هایی که سال ها بلاتکلیف مانده اند باز کنیم.

وی بیان کرد: تعدادی از دفاتر پخش امسال فعال نبودند که این شرایط به هیچ وجه خوب نبوده و ما تمایل داریم تمامی دفاتر پخش ها فعال باشند که شورا در آئین نامه خود این موضوع را در نظر گرفت تا هیچ دفتر پخشی نتواند در یک زمان 2 فیلم اکران کند.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد