همه چیز ازهمه جا

عکس و مطالب خوندنی ودیدنی

همه چیز ازهمه جا

عکس و مطالب خوندنی ودیدنی

پسر حاکم دوبی تحت فشار تحریم های ایران

 خزانه داری آمریکا چندی پیش بانک اسلامی نور در دوبی را هدف قرار داده است تا روابط خود را به ایران قطع کند. به گزارش مقامات خزانه داری، این بانک یکی از راه های اصلی بود که به تهران کمک می کرد تحریم ها را دور زده و به فروش نفت ادامه دهد.

این در حالی است که این اقدام می تواند بسیار حساسیت زا باشد، چرا که بانک اسلامی نور متعلق به دولت محلی دوبی است که روابط نزدیکی با آمریکا دارد وبه طور کلی امارات متحده عربی یکی از دوستان ایالات متحده در خلیج فارس به شمار می رود. از سوی دیگر رئیس بانک اسلامی نو این بانک را پسر حاکمیت دوبی خطاب می کند.

به گزارش روزنامه وال استریت ژورنال، نور در اواسط ماه دسامبر موافقت کرد تا راه دستیابی ایران به ارز خارجی از طریق فروش نفت را ببندد. برخی آمار نشان می دهد که این بان در سال گذشته میلادی به تسهیل فروش 60 درصد صادرات نفتی جمهوری اسلامی کمک کرده است. بنابراین گزارش، آمریکا بانک اسلامی نور را هدف قرار داد زیرا این بانک سود نفتی را از طریق موسسه هایی که تحت تحریم آمریکا و اروپا قرار داشتند مانند بانک ملی و صادرات، به ایران باز می گرداند.

این در حالی است که تا پایان سال گذشته میلادی بانک اسلامی نور در دوبی که ریاست آن بر عهده شیخ احمد بن محمد بن رشید آل مکتوم ، پسر حاکم دوبی است، ریسک تبدیل شدن به نخستین موسسه مالی خارجی تحریم شده به واسطه همکاری با ایران را تحمل می کرد. در آن زمان مقامات خزانه داری آمریکا مبادله های مالی ایران در بخش انرژی با این بانک را زیر نظر داشتند و بارها نگرانی های خود را با مقامات این بانک و خانواده های سلطنتی دوبی و ابوظبی در میان گذاشته بودند.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد