همه چیز ازهمه جا

عکس و مطالب خوندنی ودیدنی

همه چیز ازهمه جا

عکس و مطالب خوندنی ودیدنی

مهرجویی: همه به‌ استقبال اصغر فرهادی برویم

صحبت‌های فرهادی بسیار درست ، مستدل و به‌جا بود. کما اینکه فیلم او هم روحیه دیگری از ملت ایران را نشان می‌دهد. به عقیده من فرهنگ و هنر ارزشی بسیار بالاتر از این دارد که وارد مباحثات سیاسی و دیپلماسی شود و نباید آن را با موانع سیاسی تحقیر و کوچک کنیم.
پارس توریسم: اولین موفقیت جدی سینمای ایران در محافل بین‌المللی با درخشش فیلم «گاو» در جشنواره ونیز شکل گرفت.

ایتالیایی‌ها سینمای ایران را با مهرجویی کشف کردند. لوکینو ویسکونتی به ستایش از «گاو» پرداخت و سینمای واقع‌گرای ایران توانست مورد توجه دنیا قرار گیرد. ۴۰ سال از آن روزها می‌گذرد و حالا سینمای ایران موفق شده با فیلم اصغر فرهادی جایزه اسکار را هم به تابلوی افتخاراتش اضافه کند.

با مهرجویی درباره موفقیت جدایی در اسکار صحبت کردیم.

او در خصوص این موفقیت گفت: هر کدام از جوایز بین المللی که در فستیوال‌های مختلف به سینمای ایران اهداء می‌شود فیلمسازان ایرانی را ترغیب می‌کند که با دقت بیشتری فیلم بسازند و در این مسیر بیشتر بکوشند.

او افزود: به واقع کسب جایزه اسکار افتخار بزرگیست که نصیب ایران و سینمای ایران نشده،‌ این افتخار مثل این می‌ماند که یک قهرمان کشتی در المپیک مدال طلا را برای ایران کسب کرده باشد.

این کارگردان به‌نام سینمای ایران افزود: همه اهالی سینما و مسؤولین سینمایی باید به استقبال فرهادی برویم. فرهادی با این فیلم خود توانست ملیت‌های مختلف را مجذوب اثر خود کند و این مایه افتخار برای یک سینماگر ایرانی به‌حساب می‌آید.

مهرجویی به صحبت‌های فرهادی در هنگام کسب جایزه اسکار اشاره کرد و گفت: صحبت‌های فرهادی بسیار درست ، مستدل و به‌جا بود. کما اینکه فیلم او هم روحیه دیگری از ملت ایران را نشان می‌دهد. به عقیده من فرهنگ و هنر ارزشی بسیار بالاتر از این دارد که وارد مباحثات سیاسی و دیپلماسی شود و نباید آن را با موانع سیاسی تحقیر و کوچک کنیم.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد