همه چیز ازهمه جا

عکس و مطالب خوندنی ودیدنی

همه چیز ازهمه جا

عکس و مطالب خوندنی ودیدنی

واکنش ورزشی نویسان به اقدام گروه تئاتر فرانسوی در جشنواره فجر

سیدعبدالحمید احمدی، رییس انجمن نویسندگان، خبرنگاران و عکاسان ورزشی، توهین گروه تئاتری فرانسوی در جشنواره تئاتر فجر را محکوم و عذرخواهی عوامل ذیربط را خواستار شد.

 رییس انجمن ورزشی نویسان در نمابری که در اختیار ایسنا قرار داده، در این رابطه آورده است: یک گروه تئاتری فرانسوی در جشنواره تئاتر فجر، در روی صحنه در نام گذاری اسب خود از نام علی دایی استفاده کرده که این موضوع باعث رنجش خاطر علی دایی گردیده است. وی در گفت و گو با خبرنگاران، گلایه و دلخوری شدید خود را از این مسئله ابراز کرده و گفته است: "در همه جای دنیا اگر کسی فقط یک روز به کشورش خدمت کرده باشد، به او احترام می‌کنند ولی اینجا فقط دنبال خراب کردن انسان هستند. وقتی برخورد مردم را با خودم می‌بینم که در بدترین شرایط پشتیبان من بوده‌اند، می‌فهمم که آن‌ها خیلی بهتر از مسئولان قدر قهرمانان‌شان را می‌دانند. متاسفانه برخی مسئولان فقط به میزشان چسبیده‌اند. وقتی این گونه آدم‌ها دور می‌گیرند، این می‌شود که یک گروه فرانسوی چنین تئاتری را اجرا می‌کنند و من برای مسئولانی متاسف هستم که اجازه اجرای آن را دادند. متاسفانه وقتی در تلویزیون و در برنامه‌ای به قهرمان‌ها توهین می‌کنند، دیگر چه کار می‌شود؟ خیلی حرف‌ها را نمی‌شود گفت و بهتر است در دل‌مان باقی بمانند تا تعبیر‌های غلطی از آن‌ها نشود".

متاسفانه باید اذعان کرد که حرف ها و گلایه های علی دایی از دست اندرکاران تئاتر فجر و برنامه خنده بازار تلویزیون، که در آن احساس اهانت کاملا ملموس و مشهود است، حرف و گلایه درستی است و دست اندرکاران چنین برنامه هایی باید موقعیت و شخصیت افراد، و به ویژه کسانی که در نزد مردم از جایگاه و اعتبار ویژه ای برخوردارند، را مورد توجه و ملاحظه جدی قرار دهند.

علی دایی به دلیل همه تلاش ها و فعالیت هایی که در عرصه فوتبال ملی ایران داشته است به حق در ورزش و فوتبال کشور جزو نخبگان و افراد سرآمد است و به همین سبب باید برای او و سایر نخبگانی در این سطح و موقعیت، احترام و ارزش خاصی قائل بود. همانگونه که انتظار مردم از علی دایی و افرادی چون او انتظاری دیگر است و توقع دارند که همواره رفتار و شخصیت متفاوت و در سطحی فراتر از دیگران داشته باشند، این انتظار به حق نیز از سوی علی دایی و سایر قهرمانان ملی وجود دارد که با برخی نمایش ها و هزله گویی ها، شخصیت و جایگاه اجتماعی شان مورد تهاجم و تخریب واقع نشود.

به یقین این ظرفیت در علی دایی و افرادی چون او که در نزد مردم شناخته شده و مورد توجه اند وجود دارد که اگر انتقادی به رفتار و گفتارشان باشد و در رسانه ها مورد نقد منتقدین واقع شوند، رنجشی از این انتقاد نداشته باشند و آن را در جهت کمک به رفع نقایص خود قلمداد کنند، اما اینکه کسانی بخواهند در قالب یک برنامه طنز تلویزیونی و یا اجرای یک نمایش صحنه ای، آن هم نه با رویکرد هنرمندانه و انتقادی، بلکه فقط وقت گذرانی و سرگرمی، با اسم و عناوین و شخصیت افراد شناخته شده بازی کنند به هیچ وجه پذیرفتنی نیست و باید از تکرار آن پرهیز شود. از این رو جا دارد که دست اندرکاران و عوامل مرتبط با نمایش اخیر در اولین فرصت و قبل از پایان دهه فجر از رفتار ناپسند و نسنجیده خود نسبت به علی دایی عذرخواهی کنند تا کدورت ایجاد شده از بین برود.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد