همه چیز ازهمه جا

عکس و مطالب خوندنی ودیدنی

همه چیز ازهمه جا

عکس و مطالب خوندنی ودیدنی

گوشی‌هایی که گوش اشتباه را می‌شناسند!

محققان ژاپنی موفق به ساخت گوشی‌های فراگیری شده‌اند که با اتکا به شیوه شنیداری بدون تنش، قادرند در هنگام استفاده اشتباه از گوشی‌های سمت راست و چپ در زمان جای‌گیری در گوش‌ها، به طور خودکار به تعویض کانالهای صوتی بپردازند.

اطمینان از تطابق درست استریویی برای علاقه‌مندان به موسیقی که خواهان شنیدن موسیقی با ترکیب اصلی آن بوده و همچنین علاقه‌مندان به فیلم و بازی‌ها که از صدای سه بعدی همراه با تصاویر لذت می‌برند، بسیار اهمیت دارد. به نظر می‌رسد که تشخیص سمت گوش با حسگر مجاورتی متصل به یکی از گوشی‌ها که به سنجش فاصله تا گوش فرد می‌پردازد، بسیار ساده است.

در این حالت، گوشی در گوش راست گذاشته شده و حسگر آن با اشاره به پشت سر به شناسایی گوش پشت آن می‌پردازد. این در حالیست که با قرار گرفتن در گوش راست، حسگر گوشی به قسمت جلوی سر و هوای آزاد اشاره خواهد کرد که در این حالت یک مدار صوتی تعبیه‌شده با تشخیص عدم تطبیق به تعویض کانالها خواهد پرداخت.

این گوشی‌های جدید همچنین به حل یک مشکل رایج دیگر شنیداری نیز پرداخته که در آن با شریک کردن یک دوست در فایلهای صوتی گوشی همراه که در آن هر فرد تنها به صدای یک گوشی گوش می‌کند، مشکلی در تطابق وجود نخواهد داشت.

این گوشی فراگیر در زمان کاربری توسط فرد به اجرای یک جریان ضعیف الکتریکی از یک سو به سوی دیگر پرداخته اما در صورت شریک شدن یک فرد دیگر در آن، این ارتباط شکسته و منجر به نواخت یکباره کانالهای چپ و راست در هر گوشی می‌شود.

محققان ژاپنی قرار است این فناوری را در کنفرانس تعامل کاربر هوشمند در لیزبون پرتغال ارائه کنند؛ اما هنوز برنامه‌های بیشتری برای ارتقای گوشی‌های عادی دارند که از آن جمله می‌توان به حسگرهای رسانایی پوست با قابلیت شناسایی جای‌گیری درست گوشی در گوش اشاره کرد که در آن در صورت بیرون آمدن گوشی،‌ موسیقی قطع خواهد شد. همچنین شاید در آینده گوشی‌هایی ساخته شوند که به دو کاربر بطور همزمان اجازه شنیدن دو آهنگ متفاوت از یک منبع را ارائه دهد.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد