همه چیز ازهمه جا

عکس و مطالب خوندنی ودیدنی

همه چیز ازهمه جا

عکس و مطالب خوندنی ودیدنی

آموزش وبمستر تولز گوگل Google webmaster tools

 

آموزش وبمستر تولز گوگل Google webmaster tools

این سرویس گوگل یکی از قدرتمند ترین ابزار گوگل می باشد که به شما این امکان را می دهد تا وب سایت و یا وبلاگ خود رو مدیریت کنید. برای استفاده از ابزار Google webmasters بر روی تصویر مقابل کلیک کنید.لازم به ذکر است که برای استفاده از این ابزار ابتدا باید در گوگل ثبت نام کنید…
 
ثبت وب سایت در گوگل وب مستر
استفاده از این امکان کار شما برای ثبت وب سایت تان و مدیریت آن به خصوص در موتور جستجوگر گوگل آسان میکند.پس از ورود به این سرویس بر روی دکمه …Add a site کلیک کنید در نوار کشوی که باز می شود آدرس وب سایت خورد را به صورت www.yoursite.com وارد کنید . و سپس دکمه Continue را جهت ثبت وب سایت کلیک کنید.
حال آدرس سایت نمایش داده خواهد شد که نیاز به تایید دارد. برای تایید سایت بر روی گزینه Verify this site کلیک کنید تا وارد صفحه Verify ownership شوید در قسمت Verification method سه روش را در اختیار شما قرار میدهد تا به صورت دلخواه انتخاب کنید.
روش اول اضافه کردن تکه کد html به کدهای html سایت است مانند توضیحاتی که در بخش Show me an example آمده است..
روش دوم اضافه کردن یک صفحه html در روت وب سایت است ابتدا آن صفحه را دانلود میکنید و سپس در روت وب سایت آپلود میکنید.
روش سوم اضافه کردن تکه کد به dns وب سایت است که دو روش اول پیشهاد می شود.
 
بعد انجام هریک از این روشها بر روی Verify کلیک کنید تا در صورت انجام درست مراحل وب سایت تائیید گردد.
ورود بخش مدیریت یک وب سایت بر روی نام وب سایت مورد نظر که از قبل ثبت گریده کلیک کنید تا وارد بخش مدیریت آن شود .
 
در این صفحه اطلاعات کلی از آخرین وضعیت سایت نمایش داده می شود.این اطلاعاتی در مورد وضعیت sitemap ها، وضعیت بازبینی سایت توسط موتور گوگل و وضعیت کلمات کلیدی جستجو شده برای ورود به سایتتان است.
در منوی سمت چپ صفحه لیست کشوی می بینید که به وسیله آن به سایر قسمت های مدیریت دسترسی پیدا خواهید کرد.
 
توضیحات منوی تنظیمات سایت Site configuration
مدیریت Sitemap
 
Sitemap
 
یا نقشه وب سایت، شما وقتی یک صفحه را در وب سایت خود می سازید می توانید با چند استاندارد آدرس این صفحات را به گوگل و سایر موتورهای جستجوگر معرفی کنید به مجموعه ای از این آدرس های که در قالبی خاص تعریف میگردند نقشه سایت میگویند.
گوگل این امکان را می هد که نقشه سایت رو به صورت استاندارد Feed “خوراک” و XML ثبت کنید.
 
ثبت نقشه سایت در گوگل می تواند خیلی سریع تر صفحات وب سایت شما را در گوگل ذخیره کند و به دیگران این امکان را میدهد، آدرسهایی که ممکن است لینکی به آنها داده نشده باشه را پیدا کنند. همچنین تغییرات صفحات را خیلی سریعتر شناسایی خواهد کرد. استفاده از این سرویس خیلی موثر است پس از ثبت نقشه سایت می توانید در قسمت SITEMAP STATS مجموع صفحات وب سایت شما و میزان صفحات ذخیره شده در گوگل را نمایش می دهد.
 
مدیریت دسترسی خزنده به قسمتهای سایت (Crawler access)
 
برای جلوگیری از دیده شدن قسمت های از وب سایت مانند فولدرها و صفحات به دلایلی مانند جلوگیری از هک شدن وب سایت و همینطور عدم افشای بعضی از مطالب می توان از فایلی به نام robots.txt استفاده کرد که این فایل فرمت خاصی دارد که این امکان را می دهد که ربات های موتورهای جستجوگر را مدیریت کرد که به کدامیک از صفحات و فولدرها دسترسی داشته باشند.
 
تمام موتور جستجو گر از این فایل پشتیبانی می کنند گوگل در این بخش این اجازه را می دهد که کنترل بیشتری بر روی دسترسی ها داشته باشید. امکان حذف آدرسها در تب Remove URL یکی از این موارد است همچنین در تب Generate robots.txt به تولید فایل robots.txt پرداخت و آن را در موتور های جستجوی مختلف گوگل مورد آزمایش قرار داد.
 
مدیریت Site Links
 
در صورتی که معماری سایت به درستی پیاده سازی شده باشد و دارای بازدیدکننده بالا و همچنین PageRank بالایی باشد در این صورت ممکن است که گوگل لینک ها یا به عبارتی منوهای وب سایت شما را به صورت خاص و تفکیک شده نمایش دهد که این امتیازی بسیار عالی از سوی گوگل به وب سایت شما میباشد.
 
تنظیمات تغیر آدرس وب سایت Change of address
 
اگر قصد تغییر آدرس دامنه وبسایتتان را دارید از این قسمت میتوانید برای مطلع کردن گوگل از این تغییر استفاده کنید تا با سرعت بیشتری صفحات جدید وب سایت شما را ذخیره کند.
نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد