همه چیز ازهمه جا

عکس و مطالب خوندنی ودیدنی

همه چیز ازهمه جا

عکس و مطالب خوندنی ودیدنی

جسد موسیلینی بعد از 66 سال کجاست؟

جسد موسیلینی بعد از 66 سال کجاست؟

 موسولینی در پایان جنگ دوم جهانی و شکست موقع فرار به سوئیس همراه با معشوقه‌اش توسط پارتیزان‌های ایتالیایی کشته شد و جسد آن‌ها در میدان میلان وارونه آویزان شد اما... ۶۶ سال بعد از کشته شدن موسولینی دیکتاتور فاشیست ایتالیا، هنوز قبرپیشوایی که ایتالیا را به اتحاد شوم با آلمان هیتلری کشاند محل زیارت طرفداران اوست.

مستند جدیدی در باره بنیتو موسولینی به نام «ال کورپو دل دوچه» یا جسد پیشوا ساخته شده است.

این فیلم نگاهی به میراث موسولینی دارد و به طرح سوالات ناخوشایندی در باره ریشه‌های ایتالیای امروز می‌پردازد.

موسولینی در پایان جنگ دوم جهانی و شکست موقع فرار به سوئیس همراه با معشوقه‌اش توسط پارتیزان‌های ایتالیایی کشته شد. جسد آنها در میدان میلان وارونه آویزان شد.

کارگردن فیلم فابریزو لورنتی می‌گوید فیلم او تاریخ فاشیسم نیست. «این داستان بدن و جسد موسولینی است. در باره فاشیسم و در باره ایتالیا است. به آن معنا در باره تاریخ فاشیسم که چطور به وجود آمد نیست. بیشتر در باره بدن دیکتاتور است. وقتی موسولینی زنده بود و بدن او به عنوان یک جسد وقتی موسولینی کشته شد و وارونه در میدان لورتو میلان آویزان شده بود.»

فیلم اساسا سرنوشت جسد موسولینی را دنبال می‌کند، جسد از انظار عمومی محو و در گور بی‌نشانی در قبرستان میلان دفن می‌شود.

یک سال بعد، ۲۳ آوریل ۱۹۴۶ یک گروه نئو فاشیست قبر را پیدا کرده و بقایای جسد را شبانه خارج می‌کنند.

کارگردان اضافه می‌کند تصاویر فیلم مستند او عبوس، تلخ و بسیار قوی هستند و شاید برای همه خوشایند نباشند. فیلم‌ها بوسیله یک گروه آمریکایی به نام سیگنال کورپز گرفته شده‌اند. این گروه ویژه ای بود که وقتی نیروهای آمریکایی ایتالیا را آزاد می‌کردند از وقایع فیلمبرداری کردند. بعلاوه تصاویری از جسد در این فیلم مستند وجود دارد که قبلا هرگز به نمایش در نیامده‌اند.

سال ۱۹۴۶ پلیس ایتالیا جسد موسولینی را کشف و مصادره کرد و به سرخانه‌ای در میلان انتقال داد. جسد ۱۲ سال در یک جعبه بزرگ صابون در همانجا باقی ماند. سرانجام سال ۱۹۵۷ بقایای جسد به خانواده او تحویل داده شد و در محل تولد او در پرداپیو در شمال ایتالیا، دفن شد.

در ایتالیا برخی لورنتی را متهم به ساختن «فیلم ترسناک» کرده‌اند. او بی‌توجه به انتقاد‌ها، می‌گوید هدفش پرداختن به فرهنگ ایتالیا و فرهنگ فاشیسم است. باید پس زمینه فرهنگ کاتولیزم در باره اهمیت جسد را نیز به یاد داشت.

تاریخ نشان داده متاسفانه هر دیکتاتوری بعد از مرگ نیز یک چرخه حیات دارد که می‌تواند برای کشور‌ها و مردم مسئله آفرین باشد.

اگر چه جسد هیتلر توسط ارتش شوروی برای جلوگیری از اعتقادات فرقه پرستی و احیا کیش شخصیت او سوزانده شد، ولی این فیلم نشان می‌دهد که جسد موسولینی هنوز در گوشه‌ای در ایتالیای امروز حضور دارد.

نظرات 1 + ارسال نظر
منصور پنج‌شنبه 8 بهمن 1394 ساعت 19:05

به این میگن گور به گور شدن

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد