همه چیز ازهمه جا

عکس و مطالب خوندنی ودیدنی

همه چیز ازهمه جا

عکس و مطالب خوندنی ودیدنی

پردرآمدترین زوج های سینمای جهان از نگاه فوربس

دو بازیگر سری فیلم های هری پاتر عنوان پردرآمدترین زوج سینمایی جهان را به دست آوردند.

 نشریه معتبر فوربس در گزارشی فهرست پردرآمدترین زوج های سینمایی جهان طی پنج سال گذشته را منتشر کرد که فیلم های هری پاتر در اینجا نیز رکورددار است.

روپرت گرینت و اما واتسون به عنوان زوج سینمایی فیلم های هری پاتر توانسته اند طی پنج سال گذشته با چهار فیلم تولید شده از سری آثار هری پاتر ٢/٤ میلیارد دلار فروش جهانی به دست آورند.به گزارش هالیوود ریپورتر، روبرت پاتیسون و کریستین استوارت برای بازی در سری فیلم های گرگ ومیش فروش ٥/٢ میلیارد دلاری را برای این مجموعه پرطرفدار به همراه آوردند و در رتبه دوم فهرست فوربس قرار گرفتند.

رتبه سوم در اختیار شیا لبوف و مگان فاکس است که با بازی در سری فیلم های ترانسفورمرها فروش جهانی آن را به ٥/١ میلیارد دلار رساندند.

آخرین قسمت از سری فیلم های هری پاتر که جایزه بهترین فیلم کودک را از آکادمی فیلم انگلیس دریافت کرد، پرفروش ترین فیلم سال ٢٠١١ سینمای جهان نام گرفت که با پیشی گرفتن از ارباب حلقه ها؛ بازگشت پادشاه عنوان سومین فیلم پرفروش تاریخ سینما را به خود اختصاص داد.فروش چشمگیر هری پاتر و هدیه های مرگ موجب شد تا سری فیلم های هری پاتر با رسیدن به فروش هفت میلیارد دلار، اکنون پرفروش ترین فیلم چندگانه تاریخ سینمای جهان باشد که بالاتر از جیمز باند و جنگ ستارگان شش قسمتی قرار دارد؛ هرچند برای ساخت قسمت های قبلی هری پاتر بودجه چشمگیر یک میلیارد و ٢٨٠ میلیون دلار هزینه شده است.قسمت اول هری پاتر و هدیه های مرگ کمتر از یک ماه پس از اکران ٦١١ میلیون دلار در خارج از آمریکا فروش جهانی داشت و پرفروش ترین فیلم کمپانی برادران وارنر در سال ٢٠١٠ نام گرفت.

آخرین قسمت از این فیلم جولای ٢٠٠٩ به کارگردانی دیوید یتس با نام هری پاتر و هدیه های مرگ با بودجه کلان ٢٥٠ میلیون دلار ساخته شد و فروش ٩٣٣ میلیون دلار را به همراه داشت. این فیلم نامزد جایزه اسکار بهترین فیلمبرداری شد.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد