همه چیز ازهمه جا

عکس و مطالب خوندنی ودیدنی

همه چیز ازهمه جا

عکس و مطالب خوندنی ودیدنی

محبوب ترین خبرنگار جهان را می شناسید؟ + تصاویر

تن تن به عنوان محبوبترین خبرنگار دنیا شناخته می شود. این شخصیت که بیشتر در کتاب ها از او نام برده شده است این روزها به یک بازی کامپیوتری تبدیل شده و افراد زیادی را به سمت خود کشانده است. در اینجا سعی داریم تا به بررسی این بازی بپردازیم ولی در ابتدا لازم است تا بیشتر با خود تن تن و داستان های او آشنا بشویم.

تن تن، خبرنگار جوان

ماجراهای تن تن یک مجموعه کمیک است که از سال 1929 تا سال 1983 توسط "هرزه"، نویسنده بلژیکی نوشته و طراحی شد. این مجموعه در طی سال ها با استقبال بسیار زیادی روبرو شد به طوری که 24 جلد این مجموعه به بیش از 150 زبان مختلف ترجمه شد و تاکنون بیش از 350 میلیون نسخه در سراسر جهان فروش داشته است.


این مجموعه توجه تمام افراد و علاقمندان به کمیک را به خود جلب کرد و همینطور عده ای که داستان ای کمیک را دنبال نمی کردند به این مجموعه علاقمند شده و موجب آن شد تا علاقمندان به این بازی ها به سراغ دیگر داستان های کمیک نیز بروند. تن تن در مقابل ابر انسان هایی که در دیگر داستان های کمیک دیده می شدند قرار گرفت و حتی از برخی از انان نیز پیشی گرفت.

تن تن یک ابر انسان نیست و تنها نوجوان و خبرنگاری کنجکاو است که در شرایط بسیار سختی قرار می گیرد و با توجه به تجربیات و هوش و استعداد خود از این شرایط و مکان های سخت خارج می شود و در برخی از مواقع دست گروه های قاچاقچی و یا تبهکار را نیز رو می کند.

با توجه به همین نکات می توان نتیجه گرفت که تن تن یکی از کارکترهای بسیار محبوب در بین جوانان و به طور کلی در بین تمام افراد هست.
شخصیت او موجب می شود تا مردم به راحتی با آن ارتباط برقرار می کنند و او را در بعضی از شرایط به عنوان الگوی خود نیز قرار می دهند.

کتاب های تن تن  در ابتدا چیز خاصی برای گفتن نداشتند و تنها تعدادی داستان کم روح و بی جان بودند اما این داستان ها در ادامه و در گذر زمان بهبود پیدا کردند و توانستند انقلابی را ایجاد کنند. این تغییرات زمانی بیشتر خود را نشان دادند که تن تن به کشورهای متفاوت سفر کرده و شخصیت های جدید وارد داستان شدند.

در کشور ما نیز در پی انتشار جهانی، انتشارات یونیورسال نیز حق ترجمه را گرفت و این کتاب را به چاپ رساند اما پس از انقلاب این سری از کتاب ها حق چاپ نداشت تا اینکه در دهه 80 بار دیگر این کتاب ها به چاپ رسید و این روزها می توانید تمام 24 جلد آن را خریداری کنید.

حال وقت آن رسیده است که به بررسی بازی بپردازیم.

نقد بازی

ساختن یک بازی از یک شخصیت بسیار محبوب کار بسیار سختی است. همانطور که در ابتدای این گزارش هم نوشتیم،تن تن شخصیتی است که کمتر دستخوش بازی سازان بوده است و از همین رو انتظارات بسیار زیادی از "یوبی سافت" می رفت که بتواند یک بازی درخور شخصیت محبوب تن تن ایجاد کند.


داستان بازی از آنجا شروع می شود که تن تن یک مدل کشتی خریداری می کند و متوجه می شود که این کشتی معمولی نیست و اسم آن اسب شاخدار است. او کاغذی را در این کشتی پیدا می کند و متوجه می شود که از این مدل سه نمونه دیگر نیز وجود دارد که در درون آن ها رمزهایی موجود است. او در پی پیدا کردن این رمزها با کاپیتان هادوک آشنا می شود و داستان ادامه پیدا می کند.


در ابتدای بازی بسیار غافلگیر می شوید زیرا با یک پلتفرم ساده و معمولی روبرو نیستید. شما تن تن  رادر یک محیط سه بعدی می بینید اما توانایی کنترل دوربین را ندارید و تنها می توانید شخصیت اصلی را به جلو حرکت دهید زیرا دوربین تحت کنترل شما نیست. تغییرات جهت دوربین راه را به شما نشان می دهد. در ابتدا تن تن نمی پرد و یا مشت نمی زند تا نشان دهد که این بازی یک سبک اکشن ندارد و بیشتر ماجراجویانه دنبال می شود.


داستان بازی همانند فیلم هایی که ساخته شده ، از چند داستان به طور همزمان استفاده می کند اما تمرکز اصلی آن بر روی داستان راز اسب شاخدار است. علیرغم اینکه داستان از چند کتاب اقتباس شده است اما لطمه ای به بازی نمی زند.


در یک بازی به اولین چیزهایی که برخورد می کنیم صدا پیشگی است که در این بازی با یک صداگذاری و صداپیشگی بسیار حرفه ای روبرو هستیم که گاهی اوقات حتی برخی از مشکلات بازی را نیز می پوشاند. در بازی با توجه به روند داستان مناظر بسیار زیادی نیز می بینیم که در جایگاه یک بازی معمولی بسیار زیبا طراحی شده اند و شما می توانید از این زیبایی بصری لذت بسیار زیادی ببرید.


در طول بازی شما با یک گیم پلی بسیار ساده و تا حدی کلیشه ای برای این سبک روبرو هستید، برای مثال می توان به از بین رفتن دشمنان با چند مشت یا پریدن و لبه جایی را گرفتن اشاره کرد. همچنین دربین بازی نیز معماهایی قرار دارد که ان ها نیز بسیار ساده هستند و زیاد باب میل گیمرها قرار نمی گیرد. برخی از این معماها نیز پس از چند بار تکرار شدن بسیار خسته کننده می شوند و آن حالت اولیه خود را از دست می دهند.


از مشکلات دیگر این بازی می توان به قسمت های موتور سواری و همچنین هدایت هواپیما اشاره کنیم که تنها برای پر کردن زمان بازی و مقدار کمی تغییر در گیم پلی از ان ها استفاده شده است. در بعضی از مراحل تن تن باید در زیر اب به جستجو بپردازد اما نکته عجیب آن است که او می تواند بدون محدودیت زمانی زیر آب بماند که این نیز از مشکلات اصلی بازی به شمار می رود.

همانطور که در ابتدا نیز به آن اشاره کردیم تن تن شخصیتی کنجکاو و هوشمند دارد و برای اینکه این حس به بازیکن نیز القا بشود در برخی از مراحل شما باید دیالوگ هایی را انتخاب کنید اما این ایده نیز به طور کامل پرداشته نشده است و تنها برای عوض کردن جو تکراری بازی به کارفته است.


یوبی سافت توانسته است که شخصیت قدیمی تن تن را تا حد زیادی دوباره به تیتر خبرها تبدیل کند و ترس اولیه ساختن یک بازی در مورد تن تن را از بین ببرد و در این میان بسیار موفق عمل کرد. البته برای بازی کردن باید با این مشکلات ریز و درشتی که به آن اشاره شد نیز کنار بیایید.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد