همه چیز ازهمه جا

عکس و مطالب خوندنی ودیدنی

همه چیز ازهمه جا

عکس و مطالب خوندنی ودیدنی

نخستین تلویزیون پوشیدنی جهان + عکس

یک مهندس برق آمریکایی در اقدامی عجیب دست به ساخت لباسی زده که در حقیقت یک تلویزیون ال‌ای‌دی قابل پوشش است.

«دیوید فوربس» اولین کت ویدیوئی خود را در سال 2009 با استفاده از مجموعه‌ای از صفحه نمایش‌های ال‌ای‌دی ساخت.

وی تمام این صفحات را با زمینه قرمز رنگ به وزن 22 کیلوگرم کنار هم جمع‌آوری کرد. وی با قصد ساخت یک نمونه بهتر و سبک‌تر با استفاده از چند صفحه مدار قابل انعطاف و چندین ال‌ای‌دی توانسته یک لباس با یک صفحه نمایش تلویزیونی بزرگ بسازد.

 


فوربس همچنین یک صفحه مدار اضافی را برای کاهش تدریجی علائم ویدیوی آنالوگ از آی‌پاد خود و سه صفحه مدار دیگر برای تفسیر این علائم به فرمان‌هایی برای ال‌ای‌دی‌ها و انتقال قدرت از دو باتری لیتیوم پلیمر ساخت.

«فوربس»، این باتری‌ها را درون جیب شلوار خود قرار داده، صفحات کنترل را بر روی شانه‌ها خود و صفحات نمایش قابل انعطاف را در پشت و جلوی کت خود چسبانده است. یک نر ماده چسبی نیز در وسط این کت به جای دکمه‌ها قرار گرفته است. با این شیوه در آخر کار وزن کلی این ابداع تنها 3.6 کیلوگرم بود.


وی اکنون این لباس را به یک جلیقه کاهش داده تا کمتر برای مردم احساس ناامنی ایجاد کند! هزینه این لباس اکنون 20 هزار دلار برآورد شده است.

آی‌پاد فوربس به یک صفحه مدار بر روی شانه چپ این جلیقه متصل شده که از یک تراشه دیجیتالی‌سازی شده برای کاهش وضوح ویدیو منطبق با صفحه نمایش لباس برخوردار است. پردازشهای دیگر به انتقال اطلاعلات آی‌پاد به علائم ال‌ای‌دی در چهار صفحه جداگانه پرداخته و از آنجا علائم از طریق کابلهای روبانی به سه تراشه کوچک در هر صفحه مدار منعطف بر روی سینه و پشت حرکت می‌کنند.


«فوربس» برای صدای تلویزیون ساخته شده، یکی دیگر از اختراعات خود را که از لوله تخلیه و یک جفت بلندگوی قایق ساخته شده، با سیم به این لباس متصل کرده است.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد