همه چیز ازهمه جا

عکس و مطالب خوندنی ودیدنی

همه چیز ازهمه جا

عکس و مطالب خوندنی ودیدنی

20 کتاب پرفروش جهان در سال 2011

موسسه‌ی تحقیقاتی «نیلسن بوک‌اسکن» فهرستی از پرفروش‌ترین کتاب‌های سال 2011 ارائه کرده است.

 با فرا رسیدن سال نو میلادی، موسسه‌ی تحقیقاتی نیلسن بوک‌اسکن‌، فهرستی از پرفروش‌ترین کتاب‌های سال 2011 تهیه کرده است که در آن نام رمان‌های معروفی چون «کمک»، «یک روز» و سه‌گانه‌ی استیک لارسن به چشم می‌خورد.

رتبه‌ی اول این فهرست با فروشی 935 هزار و 355 نسخه‌ای به «یک روز» دیوید نیکولاس رسید. کتاب «وعده‌های30 دقیقه‌ای جیمی» به قلم جیمی اولیویر با 484 هزار و 338 نسخه فروش رتبه‌ی دوم این فهرست را از آن خود کرد. سومین کتاب پرفروش سال 2011 «یک ذره‌ی کوچک شگفت‌انگیز» بود که توسط داون فرنچ به نگارش درآمده بود. رمان «اتاق» اما دونوگ که در سال گذشته جایزه‌ی کشورهای مشترک‌المنافع را برای نویسنده‌اش به ارمغان آورد،‌ با 402 هزار و 108 نسخه فروش در مقام چهارم نشست.

رمان معروف کاترین استاکت هم در رتبه‌ی پنجم این فهرست نشست. «کمک» که اخیرا اقتباس سینمایی آن ساخته شده است‌، در سال گذشته میلادی 382 هزار و 468 نسخه فروش داشته است. «کمک» در سال 2009 یکی از پرفروش‌ترین آثار داستانی دنیا بود. این رمان درباره‌ی خدمتکاران آفریقایی ـ آمریکایی است که در خانه‌ی سفیدپوستان کار می‌کنند. داستان در دهه‌ی 160 در شهر جکسون می‌سی‌سی‌پی آمریکا رخ می‌دهد. کتاب استاکت تاکنون به سه زبان و در 35 کشور جهان منتشر شده است. نسخه‌ی سینمایی این اثر ادبی پرفروش که توسط کمپانی «دریم ورکس» از طریق «والت دیزنی» ساخته شده، میزبان «اما استون»، «آلیسون جینی» و «بریس هوارد» در نقش‌های اصلی است. «تیت تیلر» کارگردانی این پروژه را بر عهده دارد که در دو روز اول اکران به گیشه‌ای 9 میلیون و 400 هزار دلاری دست پیدا کرد.

«کتاب رکوردهای جهانی گینس2012» نیز ششمین کتاب پرفروش سال 2011 لقب گرفت. جان گریشام جنایی‌نویس معروف آمریکایی با فروش 314 هزار و 471 نسخه از رمان «اعترافات» خود توانست در ششمین رتبه‌ی این فهرست بنشیند.

دو رمان از سه‌گانه‌ی معروف استیگ لارسن یعنی «دختری که به لانه‌ی زنبور لگد زد» و «دختری که با آتش بازی کرد» به ترتیب نهمین و دهمین کتاب پرفروش سال 2011 شدند. کارل استیگ ـ ارلاند لارسن (2004 - 1954) که با نام مستعار ادبی استیگ لارسن آثار خود را به فروش می‌رساند، نویسنده و روزنامه‌نگار معروف سوئدی بود که شهرت خود را با سه‌گانه‌ی جنایی خود، «هزاره»، به‌دست آورد. این رمان‌ها در چند سال گذشته همواره یکی از پرفروش‌ترین کتاب‌ها در سطح جهان بوده‌اند. وی در سال 2008 بعد از «خالد حسینی»، نویسنده‌ی افغان، به عنوان دومین نویسنده‌ی پرفروش در سطح دنیا معرفی شد. کتاب سه‌گانه‌ی «هزاره» که پس از مرگ وی منتشر شد، تا ماه مارس 2010 به 40 زبان دنیا ترجمه شده است. چندی پیش «گاردین» اعلام کرد نسخه‌های دیجیتالی «دختری با خالکوبی اژدها»، یکی از سه رمان سه‌گانه‌ی «هزاره»، با فروش بیش از یک میلیونی‌اش رکورد فروش نسخه‌های دیجیتالی را در انگلیس شکست. فیلم سینمایی «دختری با خالکوبی اژدها» نیز به تازگی اکران است. این فیلم که توسط دیوید فینچر، خالق آثاری چون‌ «بازی»، «هفت» و «مورد عجیب بنجامین باتن»، ساخته می‌شود، در دسامبر 2011 میلادی به روی پرده رفت.

«روشن‌ترین ستاره در آسمان» به قلم ماریا کیز فروشی 277 هزار و 947 نسخه‌ای داشت و عنوان یازدهمین کتاب پرفروش را از آن خود کرد. کتاب دیگری از جیمی اولیویر به نام «بریتانیای کبیر جیمی» با فروش 260 هزار و 61 نسخه‌ای در رتبه‌ی دوازدهم این فهرست قرار گرفت.

«ترانه‌ی یخ و آتش»، کتاب اول مجموعه‌ی «بازی برای تخت‌ها»، اثر جی.آر.آر. مارتین که سریال اقتباسی آن در حال پخش است‌، به فروشی 255 هزار 726 نسخه‌ای دست پیدا کرد و سیزدهم کتاب پرفروش 2011 لقب گرفت. سریالی به همین نام توسط «دیوید بنیوف» و «دی. بی. ویس» از روی این اثر ساخته می‌شود. شبکه‌ی تلویزیونی «اچ.بی.او» این سریال قرون وسطایی را از 17 ماه آوریل به روی آنتن برده است. با این‌که مدت زیادی ار پخش «بازی برای تخت‌ها» نگذشته، این سریال توجه منتقدین و مخاطبان بسیاری را به خود جلب کرده است. سریال «بازی برای تخت‌ها» در شصت‌و‌سومین دوره‌ی برگزاری جوایز «امی»،‌که به اسکار تلویزیونی معروف است، نامزدی بخش‌های کارگردانی سریال‌های درام،‌ بهترین سریال درام و بهترین بازیگر نقش مکمل مرد (پیتر دینکلج) را به‌دست آورده است.

مارتینا کول با کتاب «خانواده»اش در رتبه‌ی چهاردهم نشست و پس از او جف کنی رمان‌نویس مشهور با «قوانین رودریک: دفترچه خاطرات بچه‌ی بزدل» مقام پانزدهم را به‌دست آورد. 252 هزار و 751 نسخه از این کتاب معروف در سال 2011 به فروش رسید.

رتبه‌ی شانزدهم این فهرست به رمان «وقتی ارباب خرگوش بود» (when God was a rabbit) نوشته‌ی سارا وینمن رسید و لی چایلد با فروش 251 هزار و 931 نسخه از رمان «چیزی که ارزش مردن را دارد» خود در هفدهمین رتبه‌ی فهرست پرفروش‌ترین کتاب‌های سال 2011 قرار گرفت.

به نوشته‌ی روزنامه‌ی گاردین، «مادلین: ناپدید شدن دخترمان وجست‌وجو برای یافتن H» در سال 2011 به فروشی 246 هزار و 896 نسخه‌ای دست پیدا کرد و هجدهمین کتاب پرفروش لقب گرفت.

«دفترچه خاطرات بچه بزدل» به قلم «جف کنی» نوزدهمین کتاب پرفروش 2011 شناخته شد و پس از آن لقب بیستمین کتاب پرفروش سال 2011 با 239 هزار و 307 نسخه فروش به «زود شروع کرد و سگ مرا برد» اثر کیت اتکینسون رسید.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد