همه چیز ازهمه جا

عکس و مطالب خوندنی ودیدنی

همه چیز ازهمه جا

عکس و مطالب خوندنی ودیدنی

یک اسپری استنشاقی برای درمان خجالت

گروهی از متخصصان روانپزشکی در دانشگاه کونکوردیا یک اسپری هورمونی بینی تولید کرده‌اند که می‌تواند به افراد کم رو و خجالتی کمک کند، اجتماعی‌تر زندگی کنند.

 این اسپری استنشاقی به اشخاص درون گرا و کم رو امکان می‌دهد که در اولین ملاقات‌هایشان مثل مصاحبه‌های شغلی و یا در جشن‌ها و میهمانی‌های خانوادگی و دوستانه با اعتماد به نفس بیشتری حضور پیدا کنند، در حالی که این شرایط برای افراد خجالتی معمولا بسیار استرس زا هستند.

یک مطالعه جدید از سوی کارشناسان دانشگاه کونکوردیا نشان داد که تولید این اسپری بینی از هورمون اوکسی توسین می‌تواند در موقعیت‌های اجتماعی اعتماد به نفس و عزت نفس این افراد را تقویت کند.

دکتر مارک الن‌ابوگن رئیس بخش مطالعاتی کانادا در حوزه آسیب شناسی روانی رشدی در این دانشگاه و عضو مرکز مطالعات رشد انسان که در این مطالعه حضور داشته می‌گوید: آزمایشات ما نشان می‌دهد که هورمون اوکسی توسین می‌تواند نگرش افراد را نسبت به خودشان تغییر دهد و در نتیجه آنها را اجتماعی‌تر می کند.

به گزارش شبکه خبری سی بی سی نیوز، این اسپری روی ۱۰۰ شرکت کننده زن و مرد در گروه‌های سنی ۱۸ تا ۳۵ ساله که هیچ دارویی مصرف نمی‌کردند آزمایش شد و نتایج بسیار امیدبخشی داشته است.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد