همه چیز ازهمه جا

عکس و مطالب خوندنی ودیدنی

همه چیز ازهمه جا

عکس و مطالب خوندنی ودیدنی

مهارتهای مورد نیاز را به مغز خود دانلود کنید!

دانشمندان دانشگاه بوستون و آزمایشگاههای علوم اعصاب محاسباتی ATR کیوتوی ژاپن بر این باورند که در آینده، یادگیری هنرهای رزمی، کنترل یک هواپیما و حتی یادگیری یک زبان جدید بدون نیاز به هوشیاری و تنها با استفاده از رایانه برای ارسال فایل آنها به مغز امکان‌پذیر خواهد بود.

 این محققان اکنون در حال کار بر روی راههایی هستند که یک دستگاه رزونانس مغناطیسی عملکردی (FMRI) بتواند دانش را توسط ارسال علائمی از طریق قشر بینایی افراد که الگوی فعالیت مغزی را تغییر می‌دهد، القا کند.

این فرایند، «بازخورد عصبی رمزگشایی ‌شده» (DecNef) نام داشته، به هیچ دارویی احتیاج ندارد و حتی نیازی به هوشیاری فرد نیست. فرد می‌تواند فعالیت مغزی خود را بر روی یک الگوی هدف تغییر داده و هر چیزی از فوتبال ساده گرفته تا شطرنج حرفه‌ای را در ذهن خود داشته باشد.

دانشمندان دانشکده پزشکی بیلور اخیرا دریافته‌اند که مهار مولکول PKR منجر به فعالیت مغزی برای تشکیل خاطرات بلند مدت در مغز بزرگسالان می‌شود. این مولکول را که احتمالا داروی بعدی برای ارتقای حافظه است، می‌توان به شکل مصنوعی مهار کرد.

به گفته محققان، نواحی اولیه بینایی بزرگسالان به اندازه کافی منعطف بوده تا منجر به یادگیری مفهومی بصری شوند.

این شیوه از نظر محققان جواب داده؛ چرا که در آزمایشاتی که توسط آنها بر روی چند داوطلب انجام شده،‌ آن دسته از افرادی که این شیوه بر روی آنها اجرا شده در آزمایشات مهارتهای تصویری از امتیازات بهتری نسبت به آنهایی که این درمان بر روی آنها انجام نشده بود، برخوردار بودند.

نتایج این پژوهش در مجله ساینس منتشر شده است.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد