همه چیز ازهمه جا

عکس و مطالب خوندنی ودیدنی

همه چیز ازهمه جا

عکس و مطالب خوندنی ودیدنی

استفاده FBI از آیفون برای انگشت نگاری

پلیس FBI امریکا قرار است برای مبارزه با مجرمان، اسکنر اثر انگشتی که در گوشی‌های جدید آیفون تعبیه شده است را مورد آزمایش قرار داده تا از آن در مبارزه با جرم و جنایت استفاده کند.

با هزینه‌ای در حدود 599 دلار، ماموران اجرای قانون می‌توانند محیطی تحت عنوان FbF mobileOne را روی گوشی‌های آیفون خود داشته باشند، محیطی که در آن ابزار اسکن اثر انگشت فراهم شده و علاوه بر آن این قابلیت را دارد که به پایگاه داده‌های مرکزی پلیس جنایی متصل شده و اثر انگشت مجرم را با اثر انگشت‌هایی که از مجرمان با سابقه در دیتابیس مرکزی موجود است تطبیق دهد. بدین ترتیب پلیس می‌تواند به سرعت مجرمان را در محل وقوع جرم شناسایی کند و به سابقه آن‌ها پی ببرد.

این اسکنر اثر انگشت که توسط Fulcrum Biometrics منتشر شده، با کیفیت 256-bit, 508dpi عمل می‌کند و روی گوشی‌های آی فون و همچنین آی پاد لمسی قابل نصب و استفاده است. همچنین Fulcrum مدعی شده که این اسکنر می‌تواند 10 اثر انگشت را به همراه پنج تصویر صورت از زوایای مختلف را در کمتر از یک دقیقه ثبت و ضبط کند.

آنچه که در نهایت از گزارشات عمومی FBI مشخص است، این است که اسکنر mobileOne راه طولانی برای قبولی در آزمایشات FBI و ورود به گوشی‌های ماموران پلیس دارد و به این زودی‌ها کاربرد عملی آن حداقل در زمینه امنیتی دیده نخواهد شد.


نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد