همه چیز ازهمه جا

عکس و مطالب خوندنی ودیدنی

همه چیز ازهمه جا

عکس و مطالب خوندنی ودیدنی

همکاری تهمینه‌میلانی با کارگردان‌اسرائیلی

حضور یک سینماگر از ایران و یک چهره سینمایی از اسراییل در هیئت داوران چهل و دومین جشنواره بین المللی فیلم در شهر " گوآ " هند توجه رسانه های هندی را به خود جلب کرده است.

به گزارش مشرق، نشریه " تایمز هند " با انتشار گزارشی در این باره می نویسد که ایران و اسراییل دشمن یکدیگرند و هم اکنون با کم سابقه ترین جنگ لفظی به رویارویی برخاسته اند اما در هیئت داوران بخش بین الملل جشنواره فیلم هند دو داور ایرانی و اسراییلی حضور دارند.



این نشریه درادامه به نقل از تهمینه میلانی کارگردان ایرانی که عضو هیئت داوران این جشنواره است ، می نویسد :‌"‌ ما سیاستمدار نیستیم و هیچ مشکلی در کار با یکدیگر نداریم . در سینما خط کشی های عالم سیاست معنا ندارد . "

وی می افزاید :‌"‌ در واقع ما از یک کشور به کشور دیگر سفر می کنیم و در تالار نمایش فیلم های بخش بین الملل فیلم هایی از کشورهای مختلف را تماشا می کنیم . ما در تصمیم گیریهایمان درباره فیلم های مختلف در بخش بین الملل مرزهای جغرافیایی را در نظر نمی گیریم."

" دان ولمن " داور اسراییلی حاضر در جشنواره فیلم هند نیز در این باره به تایمز هند می گوید :‌"‌ این واقعا مایه تاسف است که در عصری زندگی می کنیم که با ترس دایمی از حمله کشورهای رقیب مواجهیم . این حمله ها و جنگ ها تصمیماتی است که مسوولان سیاسی می گیرند و ما جزئی از فرایند تصمیم گیری درباره آنها نیستیم . فرزندان ما باید در این دنیا زندگی کنند . ما خوشحالیم که لااقل می توانیم در چنین جاهایی از ترس رهایی یابیم و سینما فرصتی برای همکاری ما باشد ."

درهیئت داوران بخش بین الملل جشنواره سینمای هند که 5 عضو دارد داورانی دیگر از هند ، کره جنوبی و آمریکا حضور دارند.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد