ش | ی | د | س | چ | پ | ج |
1 | 2 | |||||
3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 |
10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 | 16 |
17 | 18 | 19 | 20 | 21 | 22 | 23 |
24 | 25 | 26 | 27 | 28 | 29 | 30 |
مدیر شبکه جام جم از استقبال نیمی از مردم ایران از ماهواره ها خبر داده و برنامه سازی با توجه به نیاز مخاطب را در صدا و سیما چاره کار می داندبرنامه های ماهواره ای نیمی از مردم را به خود مشغول کرده است. یعنی بیش از 37 میلیون نفر از ایرانیان، مشتری پر و پا قرص برنامه های ماهواره ای هستند. این را مدیر شبکه جام جم می گوید و معتقد است همین که برخی از مردم شبکه های ماهواره ای را رها می کنند و به شبکه های داخلی می پیوندند، جای شکر دارد.
به گفته مجید رجبی معمار میزان استفاده مردم از شبکههای ماهوارهای و شبکههای داخلی متفاوت است. آمارها و گزارشها نشان میدهد حدود 50 درصد مردم ازماهوارهها استفاده میکنند البته میزان استفاده از ماهواره متفاوت است. گروهی تمام طول هفته را به تماشای ماهواره مشغول هستند و افرادی فقط دو ساعت در هفته به تماشای آن مینشینند.
این اظهارات در حالی بیان می شود که تابستان امسال، روزنامه شرق به نقل از مرکز افکارسنجی صدا و سیما اعلام کرد تعداد خانواده هایی که پای برنامه های ماهواره ای می نشینند، 64 درصد از خانوارهای ایرانی است. به بیان دیگر، این مرکز، تعداد بینندگان ماهواره را بیش از 45 میلیون قلمداد کرده بود. آماری که امروز از زبان رجبی معمار منتشر شد نیز با اختلاف 10 درصد، همین میزان را می گوید. یعنی ماهواره در بین خانواده های ایرانی، جای پای خود را سفت کرده است.
این مدیر صدا و سیما معتقد است باوجود شبکههای زیاد ماهوارهای استقبال از برنامههای داخلی خوب است. رجبی معمار به ایلنا می گوید: "اینکه یک مخاطب از بین شبکههایی که سالانه حداقل 700 فیلم هالیوودی پخش میکنند؛ را کنار بگذارد و برنامههای جام جم را نگاه کند؛ اتفاق بسیار خوبی است."