همه چیز ازهمه جا

عکس و مطالب خوندنی ودیدنی

همه چیز ازهمه جا

عکس و مطالب خوندنی ودیدنی

برج ایفل

 

 1.  وقتی برج ایفل برای اولین بار در سال 1889 افتتاح شد بلندترین سازه در کره زمین محسوب می شد. ولی امروزه این برج در خود فرانسه هم مقام پنجم در ارتفاع را دارد.

2.  از آنجایی که برج ایفل بسیار بلند است به سه رنگ تفکیک شده است که قسمت های تیره تر پائین برج را مشخص می کند و همین طور به بالا رنگها روشنتر می شوند. هر هفت سال یک بار برای رنگ زدن برج ایفل 60 تن رنگ استفاده می شود.

3. در طبقه دوم برج مشهورترین رستوران خوراک های فرانسوی با مدیریت آلن دوکاس ساخته شده است.

4. در سال 1912 اولین مخترع چتر نجات تصمیم گرفت اختراعش را در برج ایفل آزمایش کند. در اولین بار یک مرد جان خود را برای این آزمایش از دست داد.

5. قبل از اشغال فرانسه توسط آلمان نازی فرانسوی ها آسانسورهای برج ایفل را خراب کردند تا اینکه آلمانها نتوانند از مناظر دیدنی شهر پاریس استفاده کنند. هیتلر در سال 1944 آسانسورها را تعمیر کرد و با برج عکس یادگاری گرفت.

6. بسیاری از شهرهای جهان مثل لاس وگاس آمریکا، شانزن چین، کپنهاگ دانمارک، وارنا بلغارستان، آکتائو قزاقزستان و ... یک کپی کوچکتراز ایفل را در کشورهای خود دارند.

7. گوستاو ایفل سازنده برج ایفل نام 72 نفر از مهندسان، دانشمندان و ریاضی دانان زمان خود را در بالای برج حک کرده است.

8. در سالهای 1925 تا 1934 شرکت خودروسازی سیتروئن از قسمت های مختلف برج برای بیلبوردهای تبلیغاتی استفاده می کرد که بزرگترین نوع خود در جهان محسوب می شد.

9. با وجود ارتفاع برج تنها یک نفر در طول ساخت آن تلف شده است.

10. توماس ادیسون در بازدید از برج ایفل از دیدن آن اظهار شگفتی کرد. او در کتاب خاطرات برج ایفل نوشته است: « این برج مدرن ترین ساختمان در کره زمین محسوب می شود که باید در کنار خالق هستی به مهندسانی که این برج را خلق کردند آفرین گفت.»  

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد