همه چیز ازهمه جا

عکس و مطالب خوندنی ودیدنی

همه چیز ازهمه جا

عکس و مطالب خوندنی ودیدنی

افکار عمومی و شیث و نصرتی

موضع گیری افکار عمومی علیه محمد نصرتی و شیث رضایی، با گذشت زمان رو به کاهش است.


زمانی که تلویزیون ایران تصاویر شوخی غیراخلاقی این دو بازیکن را منتشر کرد، فضای جامعه به شدت علیه شیث و نصرتی برانگیخته شد.

 سه روز پس از بازی پرسپولیس و داماش گیلان، سایت عصر ایران در صفحه ورزشی خود این سئوال را با خوانندگانش در میان گذاشت: |" آیا با اعمال محرومیت سنگین برای محمد نصرتی و شیث رضایی موافقید؟ " 1778 خواننده عصر ایران در این نظرسنجی شرکت کردند و  65 درصد آنها به سئوال مطرح شده پاسخ مثبت دادند و 35 درصد آنها نیز به سئوال مذکور پاسخ منفی دادند. 
اما روز گذشته، یعنی هشت روز بعد از ماجرای شوخی شیث و نصرتی در بازی پرسپولیس – داماش، سایت عصر ایران در صفحه ورزشی خود این سئوال را در قالب نظرسنجی با خوانندگانش مطرح کرد: " آیا با تخفیف مجازات محمد نصرتی موافقید؟ " تا کنون 1617 نفر در این نظرسنجی شرکت کرده و این بار 65 درصد شرکت کنندگان در نظرسنجی به این سئوال پاسخ مثبت  و 35 درصد آنها پاسخ منفی داده اند. 

در یادداشت ها و اخبرا گوناگونی هم که سایت عصر ایران تاکنون درباره " رسوایی بازی با داماش " منشتر کرده، بسیاری از خوانندگان در روزهای نخست انتشار این مطالب خواستار برخورد سخت با این دو بازیکن بودند اما به تدریج موضع گیری های مسالمت آمیز و عفوطلبانه خوانندگان بیشتر شد. 

حتی بسیاری از خوانندگان به این نکته اشاره کرده اند که دلیل اصلی بزرگ شدن قصه شیث و نصرتی از سوی صدا و سیما، به حاشیه راندن قصه اختلاس سه هزار میلیارد تومانی است. 

به نظر می رسد حمایت چهره های شاخص فوتبال ایران از این دو بازیکن و بویژه نامه حمایت آمیز بازیکنان تیم ملی و نیز هشدار بسیاری از افراد در خصوص ضرورت پرهیز از آبروبری و لزوم برخورد بزرگوارانه با خطاکاران، در تغییر موضع محسوس افکار عمومی ایران علیه شیث رضایی و محمد نصرتی تاثیرگذار بوده است. 

باید دید که در روزهای آینده، فضای عمومی جامعه در قبال یان دو فوتبالیست به کدام سمت و سو می رود.   
  
نظرات 1 + ارسال نظر
ژینوس یکشنبه 15 آبان 1390 ساعت 15:38 http://zhinoos.blogsky.com

چه کار بدی کرده باشن ، چه نه، جو جامعه رو آشفته کردن

کاشبرای ان سه میلیارد هم جامعه اشفته میشد؟

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد