همه چیز ازهمه جا

عکس و مطالب خوندنی ودیدنی

همه چیز ازهمه جا

عکس و مطالب خوندنی ودیدنی

نسخه آیت‌الله بهجت برای رفع گرفتاری ها

از حضرت آیت‌الله بهجت پرسیدند، چه کنیم که گرفتاری هایمان برطرف شود و حاجاتمان روا گردد، ایشان فرمودند «پدر و مادرتان را خوشنود کنید و اگر زنده نیستند، برای آنها صدقه بدهید؛ چون مردگان زنده هستند و ما توانایی دیدن آنها را نداریم».

 حجت‌الاسلام و المسلمین نظری، مدیر حرم مطهر حضرت معصومه(س)، شامگاه روز گذشته - شنبه- در میزگرد علمی زیارت، آداب و کارکردها که در شبستان نجمه‌خاتون حرم برگزار شد، با بیان مطلب بالا گفت: یکی از این آداب معرفت است و بر این امر در احادیث اهل بیت (ع) بسیار تاکید شده است؛ یعنی زائر باید به مقدمات زیارت آشنا باشد.

وی افزود: آشنایی با مقدمات زیارت بسیار مهم است، زائر باید اصول دین و معارف دینی را کاملا بشناسد و بسیاری از مسائل اعتقادی برای او حل شده باشد، به عنوان مثال این‌که امام کیست و چه شخصیتی دارد و آیا بعد از مرگ نیز حیات دارد.

مدیر حرم مطهر حضرت معصومه(س) ادامه داد: زائر می‌بایست بداند امام معصوم با مرگش تنها از بعد جسمی از دنیا جدا شده و هنوز همه اختیارات و توانایی های خود را دارد و همان‌طور که می توانست در دنیا نیازهای روحی و مادی انسان ها را برآورده کند، بعد از مرگ نیز این توانایی را دارد.

وی با اشاره به خاطره ای از مرحوم آیت‌الله العظمی بهجت بیان داشت: از ایشان پرسیدند؛ چه کنیم که گرفتاری هایمان برطرف شود و حاجاتمان روا گردد، ایشان فرمودند «پدر و مادرتان را خوشنود کنید و اگر زنده نیستند برای آنها صدقه بدهید چون مردگان زنده هستند و ما توانایی دیدن آنها را نداریم»،‌ اما آنها ما را می‌بینند؛ بنابراین حضرات معصومین (ع) نیز به طریق اولی زنده و شاهد اعمال ورفتار و گفتار ما هستند.

وی ادامه داد: زائر دینی که در ابعاد مادی دنیا محصور شده باید خود را از این حصار بیرون آورد؛ زیرا امامان معصوم بر همه اعمال و رفتار ما اشراف دارند و کسی که به زیارت می‌آید باید کاملا همه این موارد را رعایت کند و بداند که حضرت او را مشاهده می‌کند.

نظری در پایان خاطرنشان کرد: مقدمه زیارت این است که زائر وقتی به زیارت می‌آید به همه اصول و فروع دین باور داشته باشد و با معرفت به زیارت امام معصوم یا امامزاده بیاید.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد