همه چیز ازهمه جا

عکس و مطالب خوندنی ودیدنی

همه چیز ازهمه جا

عکس و مطالب خوندنی ودیدنی

چرا زیاد شستن صورت مفید نیست؟

اگر انگشت تان را روی پوست صورتتان بکشید، چرب می شود. این همان چربی است که از پوست شما در برابر باکتری ها و عفونت ها محافظت می کند و «روکش اسیدی » نامیده می شود.

 اگر پوست صورت شما بیش از اندازه چرب است، معنی اش این است که غدد سباسه پوست بیش از اندازه چربی می سازد. این فعالیت بیشتر، از یک سو مفید است و باعث می شود پوست مرطوب بماند و علائم افزایش سن دیرتر از پوست های خشک ظاهر شوند. از سوی دیگر می تواند بد باشد؛ زیرا چربی زیاد باعث بروز لکه و جوش های ناخوانده و اگر خیلی بدشانس باشید باعث آکنه می شود.

هرچه صورت را بیشتر با آب و صابون بشویید، پوست به ساخت بیشتر چربی تحریک می شود. به علاوه شست و شوی زیاد به تغییر خاصیت اسیدی آسیب زده و باعث رشد و نمو باکتری ها می شود. بنابراین اگر در معرض آلودگی نیستید و یا از لوازم آرایشی استفاده نمی کنید بهتر است فقط صورت را با آب بشویید.

علل ایجاد پوست چرب

گرمای بیش از حد می تواند باعث چربی در پوست شود. هورمون ها یکی دیگر از عواملی هستند که می توانند پوست را دچار مشکل کنند. این مسئله خصوصا در نوجوانان، خانم های باردار و دوران یائسگی به وضوح قابل مشاهده است. ضمنا اگر پوست بیش از اندازه تحریک شود پوسته ریزی در آن تشدید می شود.
 

با استفاده از یک قطعه دستمال کاغذی می توان هر ازگاهی نواحی چرب صورت را پاک کرد. این روش تاثیری در تولید چربی ندارد، ولی به بهتر شدن ظاهر پوست کمک می کند. دقت کنید که برای پاک کردن چربی از روی صورت دستمال را روی آن نکشید بلکه مانند جوهر خشک کن دستمال را روی نواحی چرب گذاشته، کمی فشار دهید و سپس آن را بردارید.

هفته ای یک بار با یک لایه بردار ملایم پوست را پاک کنید. لایه بردار پرتقال و لیمو مناسب است. اسید میوه برای از بین بردن چربی پوست بسیار مفید است. ماسک توت فرنگی همراه با سفیده تخم مرغ و یا ماسک پرتقال برای این منظور بسیار مناسب هستند.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد