همه چیز ازهمه جا

عکس و مطالب خوندنی ودیدنی

همه چیز ازهمه جا

عکس و مطالب خوندنی ودیدنی

کتایون ریاحی با سفر به سومالی به کمک قحطی‌زدگان شتافت

 
 

 کتایون ریاحی با هدف کمک به مردم سومالی، به شهر گارسیا در شصت کیلومتری مرز کنیا و سومالی سفر کرده است. در این سفر، غوغا بیات، عکاس، نیز وی را همراهی می‌کند.

ریاحی در این سفر، ضمن اهدا کمککهای شخصی خود و بخشی از کمک‌های موسسه "مهرآفرین پناه عصر" به مردم سومالی، از یک کلاس درس، مکتب‌خانه آموزش قرآن و کمپ نگهداری از قطحی زدگان در شهر گارسیا بازدید می‌کند. ریاحی همچنین علاوه بر اهداء کمک‌های نقدی، یک دستگاه تانکر آب را به صورت نمادین نصب و آبگیری کرد.
ریاحی در یادداشتی کوتاه درباره این سفر نوشت: روز اول مهرماه 1390 است و من در شصت کیلومتری مرز کنیا و سومالی در شهر گارسیا خیابانی دیدم با انبوه آلونک و حجره‌هایی که از نایلون و پلاستیک ساخته شده است! شهری و جایی که جای زندگی نیست و فقط آنهایی که توان بیشتری دارند و یا می‌توانند از ورقه‌های حلبی و قوطی‌های خالی استفاده کنند به نفس‌های شمرده و آرام خود رنگ می‌دهند و زندگی می‌کنند!
 
تکان دهنده‌ترین نکته سفرم در این است که من، کشوری دیدم فقیر که در اوج فقر و نداری، به خنده و نگاهی گرم، میزبانی و مهربانی می‌کند؛ مردمی در حال اضمحلال، اما خوشرو و امیدوار. پس ما هم می‌خندیم تا روشنای خنده‌ها، تن نحیف و سوی این نگاه‌ها را کم‌رنگ و بی‌اثر نکند. خدایا؛ امید این مردم را ناامید مکن، خدایا این مردم را دریاب و عزیز بدار.
نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد