همه چیز ازهمه جا

عکس و مطالب خوندنی ودیدنی

همه چیز ازهمه جا

عکس و مطالب خوندنی ودیدنی

بیوگرافی پونه قدوسی

پونه قدوسی، روزنامه‌نگار ایرانی است و در بخش فارسی بی‌بی‌سی فعالیت می‌کند وی  به همراه سیاوش اردلان و ستار سعیدی برنامهٔ نوبت شما را اجرا می کند.
در فواصل سالهای 2011 تا 2010  پونه قدوسی مدیریت پروژه ای را بر عهده داشت که در جریان آن تاثیر استفاده از رسانه های اجتماعی در بین اقشار مردم (بی بی سی) مورد آزمون قرار می گرفت.
او حرفه ژورنالیستی را در سال 1990 در جریان زلزله رودبار آغاز کرد و پس از آن پونه قدوسی با رسانه های خبری زیادی از قبیلWall Street Journal, New York Times, PBS, USA Today, The Daily Telegraph, Business Week, Toronto Star and The Washington Post همکاری داشته است.
او در سال 2000 به سرویس جهانی بی بی سی پیوست و به عنوان تهیه کننده و مجری کار خود را آغاز نمود.وی به عنوان تهیه کننده برنامه جدید بی بی سی با عنوان" Newslight "و همچنین تهیه  بولتن های خبری سرویس جهانی بی بی سی فعالیت خود را با بی بی سی ادامه داد.
در سال 2008 او دربی بی سی فارسی و در برنامه نوبت شما به همراه دیگر مجریان بی بی سی مشغول به فعالیت شد.
 
وی در تاریخ 2011/فوریه/15 در همکاری با نیویورک تایمز و با نویسندگانی همچون NEIL MacFARQUHAR و  ALANCOWELLدر مقاله ی تحت عنوان "استفاده مجدد جمهوری اسلامی از زور علیه معترضان" می نویسد:
خبرگزاری فارس ، سرویس نیمه رسمی وابسته به سپاه پاسداران انقلاب قدرتمند ، گفت: که این تظاهرات توسط "منافقین ، سلطنت طلبان ، اراذل و اوباش و ..." انجام گرفته که رهبران آن نوکران انگلیس و آمریکا می باشد.آنها برای خشم خود از اعمال زور حکومت مصر علیه معترضان به خیابان ها آمده بودند و در شعارهای خود ایم مقصود را دنبال می کردند.
اندازه از اعتراضات در ایران مشخص نیست. شاهدان و گزارش های خبری از داخل کشور نشان می دهد که شاید 20،000 تا 30،000 تظاهرکنندگان در چندین شهر  به خیابان ها ریختند.
تظاهرکنندگان ایرانی شورش عرب را به عنوان یک نوع متفاوت از پیروزی به تصویر کشیده اند. "مبارک ، بن علی ، نوبت ...." معترضان ایرانی به زبان فارسی در فیلم های آنلاین ارسال شده که به ظاهر از تهران ، با اشاره به رهبر عالی کشور ، آیت الله علی خامنه ای شعار می دادند.
گزارش ها از داخل ایران در روز دوشنبه از یک صفحه ویژه فیس بوک برای روز 25 بهمن ، توییتر ، مکالمات تلفنی و وب سایت های مخالفان برداشت شده است.
حکومت اسلامی ایران به تدریج از اعتراضات سال 2009 از طریق عکسبرداری از تظاهرکنندگان ، محاکمه های دسته جمعی ، شکنجه ، حبسهای طولانی مدت و حتی اعدام کسانی که به نوعی دست داشته اند مخالفان را سرکوب می کند.
وی در جریان فعالیت خبرنگاری از هیچ موردی در مخالفت با ج.ا.ا دریغ ننموده و اکنون در بنگاه سخن پراکنی بی بی سی و ایضا برنامه "نوبت شما" این مسیر را دنبال می کند.
پونه قدوسی دارای مدرک لیسانس در رشته زبان انگلیسی و مدرک ترجمه زبان انگلیسی از دانشگاه آزاد تهران  می باشد او همچنین دارای مدرک خبرنگاری و عکاسی از دانشگاه تورنتو است.
 در فضای اینترنت اخبار زیادی در رابطه با نسبت فامیلی ایشان با آیت الله قدوسی عنوان شده است.یکی از این شایعات که سایت "ما هستیم" صرفا جهت اطلاع بازدیدکنندگان گرامی نقل می کند این است که:
 
پونه قدوسی از خانواده ای مذهبی است ،ایشان از دامن خانواده منتسب به شهدای محراب به رسانه استعمار و مزدوری"بی بی سی" رسیده است. وی برادر زاده شهید محراب "حضرت آیت الله قدوسی" است . البته در تاریخ ایران بسیارند کسانی که با وجود اصالت خانوادگی به نوکری انگلیس مفتخر شده اند!
آنچه در زیر می آید پاسخ وی نسبت به این شایعات است:

 
در پایان هم
 
"من باید عرض کنم شما حق دارید از برنامه ماناراحت باشید و هر برداشتی می خواهید بکنید ولی این مطلب که من با آیت الله قدوسینسبت فامیلی دارم دروغ است و اصلا حقیقت ندارد ."
نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد