همه چیز ازهمه جا

عکس و مطالب خوندنی ودیدنی

همه چیز ازهمه جا

عکس و مطالب خوندنی ودیدنی

پشت پرده حذف قهرمانی از داربی

 

محسن ترکی یکبار دیگر قاضی مسابقه‌ای خواهد بود که سوت زدن در آن به نوعی بالاترین سقف قضاوت در ایران بشمار می‌آید.
اولین‌بار روزنامه پرسپولیس ارگان این باشگاه پرطرفدار بود که علیه محسن قهرمانی مقاله‌ای نوشت و او را به استقلالی بودن متهم کرد.
روزنامه پرسپولیس در این مطلب با استناد به برخی قضاوت‌های قبلی این داور، وی را داوری با گرایش‌های رنگی خواند. یکی از موارد استناد پرسپولیسی‌ها رفاقت نزدیک قهرمانی با مولایی بدنساز مشهدی استقلال است که البته چندان وارد به نظر نمی‌رسید اما در نهایت اتفاقی که نباید می‌افتاد افتاد و این داور جای خود را به محسن ترکی داد.

در این زمینه نقل قول‌های مختلفی گفته شده است از جمله اینکه قهرمانی به اندازه کافی برای سوت زدن در داربی متعادل نیست و ممکن بود با تصمیمات عجیبش قبلا هم از  او دیده‌ایم این بازی را به تشنج بکشاند. این جمله یک دلیل مهم برای حذف محسن قهرمانی بوده که البته اگر طرفداری  جدی در جمع انتخاب‌کنندگان داشت در این بازی سوت می‌زد. اگر به خاطر داشته باشید در گذشته نیز پرسپولیسی‌ها نیز روی مسعود مرادی دیگر داور ایرانی داربی اعتراض‌هایی داشتند اما سروصدای رسانه‌ای آنها به نتیجه نرسید.

یک منبع خبری سایت گل با اشاره به مصاحبه رضا غیاثی عضو کمیته داوران در روزی که رسانه‌ها نام قهرمانی را به عنوان داور اعلام کردند، گفت: روزی که آقای غیاثی اعلام کرد داور دربی قهرمانی نیست هیچ کس حرف او را جدی نگرفت اما امروز همه از این تصمیم شوکه شده‌اند در حالی که مشخص بود با توجه به عقاید آقای غیاثی قهرمانی نمی‌تواند روی قول قبلی رئیس کمیته داوران حساب کند.

به این ترتیب محسن ترکی یکبار دیگر قاضی مسابقه‌ای خواهد بود که سوت زدن در آن به نوعی بالاترین سقف قضاوت در ایران بشمار می‌آید. نکته این است که ترکی هفته گذشته بازی استقلال ـ تراکتورسازی را سوت زده که به سود تیم تبریزی به پایان رسید و اولین شکست استقلال را رقم زد.

البته افشاگری یک سایت پرطرفدار در این تصمیم بی تاثیر نیست

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد