همه چیز ازهمه جا

عکس و مطالب خوندنی ودیدنی

همه چیز ازهمه جا

عکس و مطالب خوندنی ودیدنی

تولید واکسن جدید مالاریا از بزاق پشه!

محققان قصد دارند در تجربه‌ای نو برای تولید واکسن مالاریا به درون بدن پشه نفوذ کرده و با استفاده از منبع انتشار بیماری در بدن این موجود، یعنی بزاق، اجزای اصلی این واکسن را به دست آورند.

 پژوهشی که در مجله ساینس منتشر شده به نمایش موانع و مسیر آینده این واکسن پرداخته که آزمایش‌های اولیه نشان از ایمنی نسبی آن داشته است.

استفان هافمن، موسس شرکت ساناریا و مجری این واکسن اظهار کرد: نیاز امروزه افراد یک واکسن بسیار موثر برای مالاریا است که باید از محافظت 80 تا 90 درصد برای دوره شش ماه تا چند سال برخوردار باشد.

اگرچه این پژوهش تاکنون نشان‌دهنده بروز ایمنی در میان پنج درصد از شرکت‌کنندگان در برابر مالاریا بوده، آزمایش‌های بیشتر بر روی موش‌ها و میمون رزوس نشان داده که شیوه جدید تزریق واکسن در جریان خون به جای پوست یا چربی بدن ممکن است به نتایج دلخواه منجر شود.

محققان در پژوهش جدید خود پس از پرورش پشه‌هایی که تنها از انگل مالاریا برخوردار بوده و پس از پرتوافکنی آنها، به استخراج بزاق این موجودات پرداختند.

در آزمایشات اولیه و پس از تزریق عادی این واکسن به افراد داوطلب، تنها دو نفر از 40 شرکت‌کننده مصونیت پیدا کردند.

این درحالی است که شیوه تزریق درون وریدی این واکسن بر روی حیوانات 71 تا صد در صد موفق بوده و اکنون دانشمندان در پی شناسایی شیوه‌های کارآمد برای تجویز این واکسن به طور وریدی بر روی گروه‌های بزرگ انسانی هستند.

موسسه ملی بهداشت آمریکا قصد دارد آزمایشات انسانی تجویز وریدی واکسن مالاریا را از پاییز امسال آغاز کند. .

(ایسنا)

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد