همه چیز ازهمه جا

عکس و مطالب خوندنی ودیدنی

همه چیز ازهمه جا

عکس و مطالب خوندنی ودیدنی

شیطان

شیطان از جنس جن است و از اتش خلق شده است وقبل از این که از بهشت رانده
شود خدا را
بسیار عبادت می کرد به همین دلیل عزاءیل نام گرفت حضرت علی (ع) فرمود:شیطان هفتاد
هزار سال خدا را عبادت کرد و فقط یک نماز دو رکعتی او چهار هزارسال طول کشید وقتی
خدا انسان را از خاک آفرید ودر آن روح دمید به تمام ملائکه دستور دادکه
بر آدم سجده
کنند وهمه سجده کردند به غیر از ابلیس شیطان ابلیس شیطان به خدا گفت :من


تورا هفتاد
هزارسال تو را عبادت کردم وخودت فرموده ای که هر کس مرا عبادت کند عبادتش را بی
نتیجه نمی گذارم وعوضش رابه او می دهم خداوند فرمود:هر چه می خواهی در دنیا به تو
عطا می کنم شیطان گفت:
اول اینکه اجازه بدهی که تا قیامت زنده بمانم. خداوند فرمود :تاآن روز به تو مهلت
می دهم
دوم اینکه در مقابل هر یک از فرزندان آدم دو فرزند به من عطا کنی که برای هر یکاز
اولاد آدم دو فرزند را مسلط کنم تا آنهارا به گمراهی بکشانم خداوند باز هم قبول کرد
سوم اینکه از تو می خواهم که مرا در بدن اولاد آدم همچون خون جریان دهی که از هر
جای بدن بتوانم او را به معصیت بکشانم
چهارم اینکه میخواهم اولاد اولاد ادم مرا نبیند ولی ما آنها را ببینم
پنجم اینکه میخواهم به من قدرتی بدهی که به هر شکلی که می خواهم درایم
وهرکجا که می
خواهم بروم
ششم اینکه می خواهم تا دم مرگ پیش اولاد آدم باشم (حتی وقتی که حضرت ملک
الموت برای
قبض روح به سراغ انسان می آیدشیطان هم حاضر شود وانسان را وسوسه کند) امام محمد
باقر (ع) فرمودند هنگامی که انسان در حال جان کندن است خیلی تشنه می شود ودر آن
هنگام شیطان با یک لیوان آب می آید و میگوید اگر بر من سجده کنی وکافر شوی این آب
را به تو می دهم وقتی ناامید می شود شیطان آب را می ریزد و می گوید من از
تو بیزارم
ومی رود.
هفتم اینکه از تو میخواهم که مرا بر سینه یاولاد آدمی مسلط گردانی تا او را وسوسه
کنم .خداوند در پایان می فر ماید:تمام خواسته هایت را بر آورده می کنم ولی هر کس
پیرو تو باشد اورا با تو به جهنم می فرستم بعد شیطان می گوید:ای خدا بهعزت و جلالت
قسم که همه ی انسان ها راگمراه می کنم مگر عده ی معدودی کهبنده حاضر تو باشد. پس
گفت : حالا که مرا بیرون می کنی جایی برای زندگی کردن من معین کن. خداوند
فرمود:تورا در حمام ها وهر کجا که محل رفت و آمد مردم است قرار می دهم. شیطان گفت
غذای من چه باشد؟ خداوند فرمود سر هر سفره ای که نام من بسم الله الرحمن الرحیم
برده نشود بنشین با آنها هم چون حیوان گرسنه ای هستند غذا بخور.حضرت امام
محمد باقر
(ع) در این باره می فرماید اگر اول غذا یادتان رفت بسم الله بگویید آخر غذا بگویید
تا هر چه خورده باز گرداند بعد شیطان گفت من احتیاج به آب دارم خداوند فرمود آبجوی
شراب و هر چه مست کننده باشد بعد شیطان گفت برای من کتابی قرار بده خداوند فرمود
کتاب تو رثم (خالکوبی ها وکتاب های سر جادو)اولین کسی که سر وجادو رابه
انسان آموخت
شیطان بود بعد شیطان گفت برای من حدیثی قرار بده خداوند فرمود حدیث تو
دورغ است بعد
شیطان گفت برای من دام و وسیله ی شر قرار بده خداوند فرمودند: زنان را وسیله ی صید
و به دام انداختن مردم قرار بده
روزی حضرت محمد (ص) شیطان را حاضر در مسجد الحرام دید پیش او رفتند و به او گفتند
ای معلون چرا ناراحتی؟شیطان گفت :که چون این همه تلاش می کنم تا مردم را گمراه کنم
ولی تو در روز قیامت از آنها شفاعت می کنی و تمام زحمات مرا به هدر می دهی به همین
خاطر با تو دشمنم حضرت فرمود از امتم چرا ناراحتی ؟ شیطان گفت :امت تو خصوصیاتی
دارند که امت های دیگر آن را ندارند
اول اینکه وقتی به هم می رسند سلام می کنند که سلام اسم خداوند است ومن از این اسم
می ترسم
دوم اینکه وقتی هم دیگر را می بیند به یکد یگر دست می دهند و تا
دستهایشان از هم در
نیامده گناهشان بخشیده می شود
سوم اینکه وقتی می خواهند غذا بخورند بسم الله الرحمن الرحیم می گویند
ومن دیگر نمی
توانم غذا بخورم وگرسنه می مانم
چهارم اینکه بعد از غذا الحمدالله می گویند
پنجم اینکه وقتی اسم تو می اید بلند صلوات ختم می کنند وآنقدر ثواب آن زیاد است که
من فرار می کنم
ششم اینکه وقتی می خواهند کاری را بکنند انشاءالله می گویند ومن دیگر نمی توانم در
آن کار دخالت کنم وآنها را بر هم بزنم
هفتم اینکه آنها صدقه می دهند و وقتی که صدقه می دهند همه ی گناهیشان امرزیده می
شود و هفتاد نوع بلا را از خود دور می کنند به همین دلیل نبی اکرم (ص)فرمودند وقتی
انسان دستش را در جیبش می کند تا صدقه بدهد هفتاد شیطان دست او را می گیرند تا او
را منصرف کنند
هشتم اینکه آنها قران می خوانند ودر خانه ای که قران خواند می شود دیگر جایی برای
من باقی نمی ماندچون در آن خانه ملائکه رفت وآمد می کنند
نهم اینکه من(شیطان)را زیاد لعنت می کنند وبا هر بار لعنت یک زخم بر بدنم می افتد
تا زمانی که آن شخص را به گمراهی نکشانم آنها خوب نمی شود
دهم اینکه هنگامی که گناه می کنند سریع توبه می کنند وزحمات مرا به هدر می دهند
یازدهم اینکه عطسه می کنند الحمدالله می گویند حضرت فرمودند عطسه از طرف خداوند
وخمیازه از طرف شیطان است وقتی عطسه میکنید باید الحمد الله بگویید
وقتی انسان نماز خواند شیطان از او دور می شود به خصوص اگر سجده نماز طولانی باشد
شیطان از روی ناراحتی فریاد می کشد
حضرت امام صادق (ع) فرمودند هر کس نماز نخواند از شیطان هم پست تر است
چون شیطان یک
خطا کرد و ان هم این که بر ادم سجده نکردولی انسان اگر نماز نخواند برای خدا سجده
نمی کند حضرت محمد(ص) فرمودند مجوز عبور از پل صراط نماز است و فرمودند اگر نماز
مومن قبول شود بقیه ی اعمال او در درگاه الهی قبول می باشد در نماز صبح خیلی سفارش
شده است ودلیل آن این است که که در هنگام شب فرشتگان شب پیش انسان هستند
و اعمال شب
را می نویسند هنگام اذان صبح فرشتگان شب می روند وجای خود را به فرشتگان روز می
دهند پس اگر نماز صبح را بخوانید در دو پرونده ثبت می شود و آخرین عمل که
همین نماز
صبح است را فرشتگان می نویسند و اولین چیزی که در پرونده صبح ثبت می شود همان نماز
صبح است هم چنین از امام صادق نقل شده است که از صفات مومن این است که بسم الله
الرحمن الرحیم را در نماز بلند بگویید وهر کس بعد از تکبیر نماز قبل از شروع حمد
اعوذ بالله من الشیطان الرجیم را بگویید به اندازه ی هر مویی که در بدن اوست هزار
حسنه برای او می نویسند وپیامبر اکرم (ص)فرمودند هر کس بعد از نماز تسبیحات حضرت
زهرا (س) 34 مرتبه الله اکبرو33 مرتبه الحمدالله و33مرتبه سبحان الله را بگویید به
خصوص اگر با با انگشتان بشمارد همان دست هایش او را در روز قیامت شفاعت
می کند برای
سلامتی آقا امام زمان (عج) صلوات ( التماس دعا)

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد