همه چیز ازهمه جا

عکس و مطالب خوندنی ودیدنی

همه چیز ازهمه جا

عکس و مطالب خوندنی ودیدنی

با کارت حافظه مغزی ؛ بدرودآلزایمر !

من می توانم انگلیسی صحبت کنم! فرض کنید شما به جز زبان مادری تان که فارسی است با هیچ زبان دیگری آشنایی ندارید.
به گزارش انتخاب؛ حالا تصور کنید فناوری تا آنجا پیشرفت کرده که همانند تلفن همراه یا دوربین دیجیتال، جایی در مغز شما ایجاد شده تا بتوان درون آن کارت حافظه گذاشت و اطلاعات روی آن را خواند یا اطلاعاتی را بر روی آن نوشت.


آنچه خواندید دیگر رؤیا نیست زیرا پژوهشگران دانشگاه کالیفرنیای جنوبی تراشه ای ساخته اند که به موش ها کمک می کند بی درنگ اشیا را شناسایی کنند.

این دستاورد شگفت انگیز درست مانند آن است که شما کارت حافظه ای را در مغزتان قرار دهید.

دراین پژوهش که به سرپرستی دکتر تئودور برگر انجام گرفت پس از مطالعه بر هم کنش های شیمیایی که فرایندهای یادگیری و به خاطرسپردن کوتاه مدت را در موشها ممکن می سازند، محققان تراشه ای مصنوعی تولید کردند که با استفاده از الکترودهایی، توانایی حافظه این موجودات را بهبود می بخشد و افزایش می دهد.

این تراشه می تواند با ذخیره سازی علایم عصبی - در واقع نقش یک حافظه الکترونیکی را ایفا کند - توانایی آموختن بیشتر و ذخیره این آموزه ها را در این وسیله در موش ها ایجاد کند.


به گفته برگر با روشن کردن این تراشه، روند به یاد آوری در موش آغاز می شود و با خاموش کردن آن، جانور همه چیز را فراموش می کند.
در مرحله بعد قرار است آزمایشهای مشابهی بر روی میمون ها انجام گیرد. یافته های این گروه می تواند به توسعه و تولید ابزارهایی منجر شود که در مبارزه با آلزایمر، سکته مغزی یا دیگرصدمات مغزی کاربرد دارد.
نظرات 1 + ارسال نظر
site02 شنبه 22 مرداد 1390 ساعت 16:34 http://www.site02.tk

۳۵۵۶۸۹۱۵۹بهترین فرصت زندگی شما برای ثروتمند شدن مجموعه ای بی نظیر برای اولین بار در ایران برای کسانی که می خواهند بهتر زندگی کنند و از کمترین وقت و هزینه بیشترین سود را ببرند.برای آگاهی از جزییات بیشتر به لینک زیر مراجعه کنید.
http://www.site02.tk

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد