همه چیز ازهمه جا

عکس و مطالب خوندنی ودیدنی

همه چیز ازهمه جا

عکس و مطالب خوندنی ودیدنی

تکنولوژی در خدمت پوست شما


هر سال با فرارسیدن فصل تابستان، بحث در مورد آفتاب و مراقبت از پوست‌ در مقابل آن داغ می‌شود. با وجود مطالب تلویزیونی و روزنامه‌ها و مجلاتی که بر اهمیت محافظت از پوست در مقابل آفتاب تاکید می‌کنند، برخی منابع با دادن اطلاعات نادرست در مورد استفاده از کرم‌های ضد‌آفتاب باعث نگرانی می‌شوند. دکتر لزلی بومان می‌گوید: «من به‌عنوان متخصص پوست متوجه شده‌ام که هیچ کرم ضدآفتابی 100درصد کامل و بی‌نقص نیست با این حال هنوز هم استفاده از این ضدآفتاب‌ها، بهترین روش محافظت از پوست در برابر نور آفتاب محسوب می‌شود. عقاید مختلفی درباره آفتاب و کرم‌های ضدآفتاب وجود دارد اما در اینجا به برخی از واقعیت‌های علمی در این مورد اشاره می‌شود.

  از کمبود ویتامین D نترسید


حقیقت این است که کمبود ویتامین D در همه جای دنیا، معضلی اساسی محسوب می‌شود. بعضی از پژوهشگران دلیل این امر را خودداری‌کردن اشخاص از قرارگرفتن در معرض آفتاب به‌دلیل ترس از ابتلا به سرطان پوست می‌دانند. در ضمن عوامل دیگری مانند؛ تغذیه نامناسب هم در این مورد بی‌تاثیر نیستند. اما ترس از کمبود ویتامین D نمی‌تواند دلیل برای محافظت نکردن از پوست در مقابل اشعه آفتاب باشد زیرا این ویتامین را از راه‌های دیگری نیز می‌توان تامین کرد.
استفاده از مکمل‌های خوراکی ویتامین D یکی از این راه‌هاست. ولی اگر می‌خواهید به‌طور طبیعی آن را تامین کنید، می‌توانید چندبار در هفته و هر دفعه به‌مدت 10 دقیقه، کل دست‌ها و پاهای‌تان را در معرض نور آفتاب قرار دهید. وقتی تقریبا حدود 25 درصد بدن در معرض آفتاب قرار بگیرد، همین مدت کوتاه برای اینکه ویتامین D لازم برای بدن‌تان را به دست بیاورید، کافی است. فراموش نکنید که در این صورت حتما به‌صورت‌تان کرم ضدآفتاب بزنید. همین‌طور می‌توانید برای جلوگیری از آسیب‌رسیدن به پوست، از کلاه استفاده کنید. اگر مایلید با خیال راحت از این روش طبیعی استفاده کنید، می‌توانید محصولات ویژه‌ای را که به این منظور ساخته شده‌اند، به کار ببرید. به این ترتیب که وقتی می‌خواهید در مقابل نور آفتاب قرار بگیرد، این محصول را به پوست‌تان بمالید. زمانی‌که بدن شما به اندازه کافی در معرض نور خورشید برای ساخته‌شدن ویتامین D قرار گرفته، این کرم تغییر رنگ می‌دهد. بنابراین به سادگی متوجه می‌شوید که زمان آفتاب‌گرفتن به پایان رسیده است.
 روی ضدآفتاب  را بخوانید

به‌تازگی گزارش‌هایی از خطرات احتمالی رتینیل پامتیات موجود در بعضی کرم‌های ضدآفتاب ارائه شده است. با وجود اینکه در مورد صحت این مسئله هنوز اطمینان حاصل نشده، استفاده نکردن از کرم‌های ضدآفتابی که دارای این ماده است منطقی به‌نظر می‌رسد. اما استفاده از کرم‌های ضدآفتابی که حاوی رتینول، ‌بتاکاروتن، یا دیگر اشکال ویتامین A هستند، بلامانع است. اما اگر می‌خواهید آفتاب بگیرید و تنها ضدآفتاب در دسترس شما رتینیل پامیات دارد باز هم استفاده کردن از آن بهتر از بدون ضدآفتاب مقابل‌ نور خورشید نشستن است.چیزی که در مورد آن اتفاق نظر وجود دارد، این است که قرار گرفتن طولانی‌مدت پوست در معرض نور آفتاب بدون محافظت، قطعا خطر ابتلا به سرطان پوست را افزایش می‌دهد و دلیل اصلی ایجاد چنین و چروک، لک و خشکی پوست است.
پس به خاطر سلامت و زیبایی‌تان هم که شده، امسال تابستان استفاده روزانه از کرم‌های ضدآفتاب را در برنامه مراقبت از پوست خود بگنجانید!

  ضد آفتاب‌های نسل جدید را بشناسید


دی‌اکسید تیتانیوم یکی از مؤثرترین مواد تشکیل‌دهنده ضدآفتاب‌هاست. در ساخت بعضی از این کرم‌ها از نانو تکنولوژی برای کوچک‌کردن ذرات استفاده می‌شود تا از ایجاد لایه سفید گچ مانند روی پوست جلوگیری شود. البته هنوز استفاده از نانو تکنولوژی در این محصولات مورد بحث است. بعضی دانشمندان معتقدند که ممکن است این ذرات فوق‌العاده ریز به پوست نفوذ کرده، وارد جریان خون شوند و در نتیجه در طولانی‌مدت، اثرات جانبی ناگواری مانند سرطان پوست به‌وجود بیاورند. اما واقعیت این است که پژوهش‌های انجام شده در مورد نفوذ ذرات نانو به جریان خون، براساس تنفس کردن آنها صورت گرفته، نه استفاده موضعی آنها روی پوست. در ضمن نتیجه این تحقیقات در مورد انسان هنوز ثابت نشده است. در واقع پژوهش‌های انجام گرفته توسط سازمان نظارت بر مواد‌غذایی و دارویی آمریکا نشان می‌دهد؛ چنانچه از دی‌اکسید تیتانیوم روی پوست سالم استفاده شود، خطری در بر نخواهد داشت. همچنین دکتر بومان می‌گوید: «که شخصا یکی از طرفداران کرم‌ها ضدآفتاب حاوی دی‌اکسید تیتانیوم و زنیک اکساید است.» زیرا این کرم‌ها به‌دلیل نداشتن مواد شیمیایی برای کسانی که به این مواد حساسیت دارند، مثل کودکان زیر 5 سال یا کسانی که نمی‌خواهند از مواد شیمیایی استفاده کنند، بسیار مناسب است. امروزه انواع مختلف اینگونه کرم‌های ضدآفتاب در بازار موجود است.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد