همه چیز ازهمه جا

عکس و مطالب خوندنی ودیدنی

همه چیز ازهمه جا

عکس و مطالب خوندنی ودیدنی

یک فنجان تمشک آبی (زغال اخته) بهترین واکسن ضد سرطان

گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org

یک آزمایش جدید تایید کرد مصرف یک فنجان تمشک آبی تازه و خام در هر روز می‌تواند در پیشگیری از آسیب‌های سلولی که منجر به بروز سرطان می‌شوند بسیار موثر باشد.

متخصصان تغذیه همواره تاکید می‌کنند که تمشک‌های آبی که از خانواده توت‌ها هستند به دلیل غنی بودن از انواع مختلف آنتی اکسیدان‌ها، فلاوونوئیدها و سایر ویتامین‌ها در پیشگیری از آسیب‌های سلولی بسیار مفید هستند
.

لائرا نیوتن، استادیار دپارتمان علوم تغذیه در دانشگاه آلابامای آمریکا در این باره تصریح کرد: آنتی اکسیدانها با تثبیت مولکول‌های مضر رادیکال آزاد از سلولها محافظت می‌کنند و حتی می‌توانند از بروز برخی از صدمات ناشی از این مولکول‌ها در سلول جلوگیری کنند.

نیوتن افزود: بر اساس نتایج مطالعات مختلف آنتی اکسیدانها در پیشگیری از صدمات ناشی از مولکول‌های رادیکال آزاد که با بروز سرطان مرتبط هستند نقش قابل ملاحظه‌ای ایفا می‌کنند.

علاوه بر این تمشک آبی منبع سرشار از ویتامین C است که به تقویت سیستم ایمنی بدن کمک می‌کند و همچنین در تقویت فرآیند جذب آهن در بدن موثر است. ویتامین C در عین حال در بهبود عروق خونی و حفظ سلامت مطلوب آنها نقش دارد.

به گزارش روزنامه دیلی میل، آب میوه تمشک آبی و سایر محصولات و فرآورده‌های مشتق از این میوه نیز حاوی ریزمغذی‌های مفید هستند اما مقدار فیبر آنها خیلی کمتر از خود میوه تازه است. بعلاوه افزودن قند و شربت ذرت به این آب میوه‌ها بدون شک از ارزش‌ تغذیه‌ای این میوه کم می‌کند. بنابراین متخصصان مصرف شکل تازه و خام تمشک آبی را توصیه می‌کنند که یک فنجان آن حاوی 80 کالری انرژی است.

منبع : ایسنا

نظرات 1 + ارسال نظر
صبا شنبه 19 شهریور 1390 ساعت 12:21

سلام

ممنون از مطالبی که زحمت می کشید

راستش

این تمشک آبی رو از کجا باید تهیه کرد؟؟؟


مراکز خرید رو هم معرفی کنید لطفا

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد