همه چیز ازهمه جا

عکس و مطالب خوندنی ودیدنی

همه چیز ازهمه جا

عکس و مطالب خوندنی ودیدنی

افغانی هم ایرانی را تحقیر می کند!!!

این هم شاید از دستاوردهای دیپلماسی دولت باشد، که اگر ایرانی، که سال هاست بازار کار خود را دودستی به مهاجر افغان قانونی یا غیر قانونی اهدا کرده است، بخواهد به این کشور سفر کند، باید حدودا دو برابر مبلغی را بپردازد که اتباع سایر کشورهای جهان می پردازند. درد آور است، اما بد نیست بدانید. این در حالی است که اتباع کشورهایی مثل هندوستان و پاکستان می توانند از ویزای ورود رایگان به افغانستان بهره مند شوند!

البته افغانی ها لطف کرده و اجازه دادند دختران ایرانی که به عقد مردان افغانی در می آیند، از مواهب ویزای رایگان سفر به این کشور بهره مند شوند! 

پیش از این رفتار تحقیر آمیز نسبت به اتباع ایران، در امارات متحده عربی و ... مشاهده شده بود، اما باید دید دقیقا به خاطر کدام جاذبه تفریحی-توریستی و یا تجاری، این شرایط به ایران تحمیل شده و ایران نیز سکوت کرده است!

این در حالی است که حتی پس از خارج شدن افغانستان از دست طالبان و روند بازسازیی این کشور در سال هایی اخیر، اواخر سال گذشته وزیر کشور از حضور 3 میلیون تبعه افغانی در ایران خبر داد.

افغانی ها در سال های گذشته، بارها و بارها علیه ایران مواضعی را اتخاذ کرده اند، روزنامه نگاران این کشور که اکثرا در وبلاگ های فارسی حضور دارند، بارها مواضع نژادپرستانه ای علیه ایرانیان اتخاذ کرده اند و حالا این اقدام افغانستان در اخذ دو برابری هزینه ارایه ویزا تنها به اتباع ایران، می تواند زنگ خطری برای اعتبار کشورمان باشد.
 آینده

نظرات 1 + ارسال نظر
faride سه‌شنبه 4 مرداد 1390 ساعت 15:32

salam. bayad begam ke keshvare ma ham baraye afghaniha in kar ro mikone va mablaghe han ghofti baraye viza az ona migire . viza ro ham be asoni be onha nemidan

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد